کد خبر: 327815
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
حضور تماشاخانه سیار در استان گیلان با استقبال مخاطبان همراه شد

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سفر به استان گیلان مهمان کودکان و نوجوانان این استان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سفر با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به مخاطبان، افزایش نشاط ‌اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت ‌می‌گیرد.

گستره این حرکت فرهنگی‌هنری جنوب، شرق و غرب ‌استان گیلان است و تماشاخانه سیار کانون با همراهی جمعی از هنرمندان، مربیان و اعضای مراکز این مجموعه فرهنگی، مهمان مخاطبان مناطق کم‌برخوردار، سواحل و مکان‌های گردشگرپذیر دیارباران می‌شود.

طی این حضور هدف‌مند که از ۲۲ تا ۲۶ تیر سال جاری صورت‌ می‌گیرد، نمایش «ماجرای گَله‌ی‌ من» برای مخاطبان در لوشان، رستم‌آباد، منطقه آزاد بندرانزلی، ساحل مروارید زیباکنار، رضوانشهر، سیاهکل، لنگرود، کومله، رودسر، املش، رحیم‌آباد و دیلمان روی صحنه ‌می‌رود.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هدف‌مند و نشاط‌بخش مربیان و اعضای کانون برای حاضران، از دیگر برنامه‌هایی است که هم‌زمان با حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مرحله ‌اجرا گذاشته‌ می‌شود.

حضور تماشاخانه سیار در استان گیلان با استقبال مخاطبان همراه شد

برهمین ‌اساس، تماشاخانه سیار در نخستین گام این حرکت فرهنگی که به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و نشاط‌بخشی به جامعه صورت‌گرفت، به بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار استان گیلان رفت و نمایش «ماجرای گله من»، از آثار نمایشی کانون به هنرمندی گروه هنری «عروسک‌های جادویی» را روی صحنه‌ برد.

معرفی کتاب، اجرای مسابقه حضوری و فعالیت‌های شاد و نشاط‌بخش، آشناسازی هرچه‌ بیشتر مخاطبان با برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این مجموعه فرهنگی، از دیگر ره‌آوردهای حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در بخش رستم‌آباد استان گیلان محسوب ‌می‌شود.

حضور در بندرانزلی و اجرای برنامه در این شهرستان ساحلی و گردش‌گرپذیر استان گیلان برنامه‌ دیگر سفر تماشاخانه سیار کانون بود که عصر روز پنج‌شنبه، ۲۲ تیر رقم خورد.

همچنین تماشاخانه سیار کانون در دومین روز سفر به استان گیلان به شهرستان‌های رشت و رضوانشهر سفر کرد و افزون‌بر اجرای برنامه‌های شاد و نشاط‌بخش، نمایش عروسکی «ماجرای گله من» را به همت هنرمندان گروه «عروسک‌های جادویی» برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها روی صحنه‌ برد.

نویسنده و کارگردان این نمایش امیرمحمد انصافی است و با بازیگری و عروسک‌گردانی زهره قاسمی، نرگس صفامنش، سجاد بهره‌مند، سامان حیدری و هوتن آزادی به اجرا گذاشته‌ می‌شود.

حضور تماشاخانه سیار در استان گیلان با استقبال مخاطبان همراه شد

طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش را زهرا مریدی و نسیم یاقوتی برعهده داشتند و با آهنگ‌سازی محمدامیر ارجمند اجرا می‌شود.

داستان درباره چوپانی است که علاقه‌ به شغل و گله گوسفندانش را از دست‌ می‌دهد و آرزو می‌کند که دیگر چوپان نباشد. برآورده‌ شدن آرزوی او از سوی یک موجود فضایی، نقطه اوج این نمایش شادِ آهنگین و سرآغاز رویدادهای تازه است و....

این حرکت فرهنگی‌، صبح و عصر روز جمعه، ۲۳ تیر سال ۱۴۰۲ با حضور در شهرستان‌های رشت و رضوانشهر استان گیلان صورت‌گرفت و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

تماشاخانه سیار کانون در سومین روز حضور در دیار باران نیز به «دیلمان»، «سیاهکل» و «لنگرود» در شرق استان گیلان سفر کرد.

شایان ذکر است پیش از این در روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۲، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهمان گیلانی‌ها بود و استقبال مسئولان و مخاطبان، بسترساز دومین سفر تماشاخانه در سال جاری به این استان شد.

دومین سفر تماشاخانه به گیلان با همراهی و مساعدت مسئولان کانون کشور، اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، فرمانداری، بخشداری شهرداری‌ها، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها، دستگاه‌های فرهنگی و فعالان حوزه کودک و نوجوان صورت‌ می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =