کد خبر: 327824
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
بازدید 159
گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

همزمان با هفته‌ی عفاف و حجاب در تیرماه سال ۱۴۰۲، مراکز کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ اردبیل برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با آغاز هفته‌ی عفاف و حجاب برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد.

گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

کانون مرکز نمین

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، در راستای گرامیداشت هفته‌ی حجاب و عفاف به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای اعضای کودک و نوجوان پرداخت.

با آغاز این مناسبت و با نصب تراکت و پلاکارد، و متناسب‌سازی پانل معرفی کتاب و معرفی وقایع و ایام، سالن مطالعه‌ی مرکز فضا سازی شد.

بر اساس این گزارش برگزاری فعالیت بحث و گفتگو در مورد حجاب و عفاف، کشیدن نقاشی و رنگ‌آمیزی، نوشتن متن ادبی، اجرای فعالیت‌های شعرخوانی و قصه‌گویی، معرفی کتاب زندگانی حضرت فاطمه (س)، تهیه‌ی بروشور با عنوان «حجاب، گوهر درون» و پخش آن در بین اعضا، شرکت مربیان و اعضای نوجوان مرکز در همایش بزرگ حجاب و عفاف با همکاری بسیج خواهران شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا شد.   

شایان‌ذکر است، در همین مناسبت با اجرای فعالیت دوختن چادر و روسری برای عروسک‌ها، برای تعدادی از اعضای دختر مرکز نیز چادر دوخته شد.

گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز شماره‌ی ۳ اردبیل

به مناسبت هفته‌ی حجاب و عفاف، نشست اعضای نوجوان مرکز شماره‌ی ۳ کانون اردبیل، ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این نشست مربی فرهنگی مرکز با تأکید بر رعایت حجاب توسط اعضای مرکز، به تاریخچه‌ی پوشش زنان در اعصار و تمدن‌های مختلف اشاره کرده و به پرسش‌های اعضا دراین‌خصوص پاسخ داد.

در ادامه مربی فرهنگی به واقعه‌ی تلخ تاریخی مسجد گوهرشاد و به خاک و خون کشیده‌شدن متحصنان و معترضان به تغییر پوشش و کشف حجاب توسط رضاخان در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ اشاره کرده به تشریح این واقعه پرداخت.

گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

کانون مرکز جعفرآباد

در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف  برنامه‌های متنوعی در مرکز فرهنگی  هنری کانون جعفرآباد اجرا شد.

در ابتدای برنامه مربی فرهنگی با استفاده از پانل حجاب به ارائه مطالبی دراین‌خصوص پرداخته و با برگزاری کارگاه بحث آزاد ضمن گفتگو با اعضا، به سؤالات آن‌ها در زمینه اهمیت حفظ و رعایت حجاب پاسخ داد.

معرفی کتاب و قصه‌گویی از زندگانی ائمه با موضوع برنامه از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در کانون جعفرآباد در این مناسبت بود.

گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در مراکز کانون استان اردبیل

کانون مرکز بیله‌سوار

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب، برنامه «مثل صدف» روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی و هنری شهرستان بیله‌سوار اجرا شد.

در این برنامه ابتدا کتاب تو بوی سیب می‌دهی توسط مربی فرهنگی مرکز برای اعضا، معرفی شده و در ادامه با پرداختن خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژگی‌های شخصیتی آن بانوی بزرگوار معرفی شد.

شعرخوانی و برگزاری نشست بحث آزاد و پرسش‌وپاسخ در موضوع عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های مرکز در این مناسبت بود.

گفته می‌شود در پایان، اعضای کارگاه ادبی در موضوع برنامه به نوشتن متن‌های ادبی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =