کد خبر: 327972
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
بازدید 230
 کانون لرستان در دهه اول محرم

به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)ویژه برنامه های مختلف در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برگزار می شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفای ایشان گفت: ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با ایام برای اجرا در مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار پیش بینی و در حال اجرا هستند.
محمدی افزود: فضا سازی مناسب در اداره کل و مراکز، برپایی ایستگاه های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای برنامه های مختلف، با هدف معرفی واقعه کربلا و شخصیت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و یاران با وفایشان و کودکان کربلا ازجمله اهداف برنامه های کانون لرستان است.

 کانون لرستان در دهه اول محرم


وی به انجام فعالیت های عمومی  در کلیه مراکزثابت، سیار و پستی استان اشاره کرد و افزود: شعرخوانی، نوحه  خوانی  ، معرفی وقایع و ایام ، قصه گویی ، کتابخوانی و... در این ایام هستند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان عنوان داشت: ساخت پادکست با مضامین عاشورایی توسط اعضاء و مربیان و انتشار در فضای مجازی، تهیه نماهنگ، مداحی و نوحه سرایی، شعرخوانی (اشعار عاشورایی)، خوشنویسی، کارت پستال سازی، نمایش عروسکی، دلنوشته، شعر، داستان و برپایی نمایشگاه از آثار نقاشی، سفال، دلنوشته های ادبی و کتب دینی و مذهبی در مراکز سراسر استان اجرا می شوند.
محمدی به برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد و گفت: با دعوت از کارشناسان امور دینی و مذهبی با موضوع واقعه کربلا نشست هایی با حضور اعضا و خانواده ها در مراکز برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان بیان داشت: معرفی وقایع، معرفی کانون، مداحی و نوحه سرایی، و... از سوی کتاب خانه های سیار در محله های کم برخوردار خرم آباد در دهه اول محرم اجرا می شود.
محمدی گفت: برگزاری مسابقه عکاسی، تشکیل کارگاه های ادبی داستان و شعر و متن ادبی ویژه محرم و اربعین و گردآوری  اشعار ولایی شاعران فارسی زبان برای  اعضا و شعرخوانی و مشاعره اعضا از منابع معرفی شده
مدیرکل کانون لرستان در پایان عنوان داشت: نمایش بزرگ میدانی با عنوان روز واقعه» از سوی واحد آفرینش های هنری و انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، مسجد امام هادی(ع)، شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت های وزارت نیرو، علوم پزشکی و هلال احمر الشتر با حضور 400 بازیگر آماده اجراست.

 

 کانون لرستان در دهه اول محرم

 کانون لرستان در دهه اول محرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =