نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

نشست هم‌اندیشی شخصیت‌پردازی فرهنگی با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری استان تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست کبری بابایی کارشناس مسئول ادبی کانون پرورش فکری استان تهران، مریم عباسی و نگین صدری‌زاده کارشناسان ادبی کانون استان تهران و شراره هاشم‌دباغیان کارشناس مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، مربیان و اعضای انجمن‌های ادبی کانون استان تهران بحث و تبادل نظر کردند.

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

در این نشست کبری بابایی کارشناس مسئول ادبی کانون استان تهران، طی سخنانی گفت: در کارگاه شعر و داستان همواره شعر و داستان کار می‌شود و ظرفیتی که ایجاد می‌کند بالاست. اما تصویر و روایتی که در داستان وجود دارد روی تخیل بسیار اثرگذار است. جدای از آن بهتر است که حتما به سراغ فیلم، موسیقی، کتاب، کمیک‌استریپ و حتی دیدن نقاشی و عکس بروید، چراکه بسیار به ادبیات کمک می‌کنند و این انکارشدنی نیست.

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

او ادامه داد: به نوعی دیدن و شنیدن نیز مطالعه است و از شگفتی آن می‌توان تاثیر گرفت. یکی از نکته‌های دیگری که بهتر است در شعر و ادبیات به آن توجه کنید آشنازدایی در حوزه قالب و محتواست. به خاطر داشته باشید که این دو در کنار هم شکل می‌گیرند،‌ شکل لباسی است که تن یک محتوای خوب پوشیده می‌شود. گاهی شما به دنبال تجربه هستید که در قالب کشف برای شما تعریف می‌شود، اما ممکن است برای دیگران تکرار باشد، بنابراین از این مکاشفات نترسید.

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

این کارشناس حوزه ادبیات کودک و نوجوان همچنین اظهار کرد: ای کاش نوجوانان ما شعر نوجوانانه بگویند و تجربه زیسته خودشان را در اختیار همسالان خود بگذارند. شما می‌توانید از تجربه‌های خود به خوبی صحبت کنید که برای دیگران نیز قابل درک باشد. هر شعر نوجوانی با هر میزان ضعف از شعر بسیاری از شاعران حرفه‌ای بهتر خواهد بود و سعی کنید کارتان را جدی بگیرید. شکوه قاسم‌نیا شاعر همیشه به شاعران جوان می‌گوید ایده‌های اول را بریزید دور چرا که دم دستی‌ترین ایده‌ها هستند، اما ایده‌های بعدی پخته‌تر و بهترند.

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

در ادامه این نشست که صبح روز ۲۷ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد، اعضای نوجوان انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به نقد و بررسی آثار سایر همسالان خود پرداختند.

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =