برگزاری نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در همدان 

مدیر کانون پرورش فکری کودکانو نوجوانان استان همدان گفت:‌ نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری با موضوع «خانواده من، اقلیم من» کشور در استان همدان با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معصومه ابراهیمی‌هژیر از برگزاری نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری با موضوع «خانواده من، اقلیم من» کشور در استان همدان خبر داد و گفت:‌ مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون کشور در بازدیدی که از کانون همدان داشت با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های استان این برنامه را به همدان سپرد که جا دارد در اینجا از حسن اعتمادمدیرعامل کانون برای برگزاری در همدان تشکر کنم.

وی با بیان اینکه فراخوان این رویداد در 31 تیرماه در سراسر کشور منتشر شده است و این رویداد ملی چند هدف را دنبال می‌کند، ادامه داد: این رویداد با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندکان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری در نهمین رویداد ملی هنرهای تجسمی علاوه بر اعضای مراکز خود، کودکان و نوجوانان سراسر کشور را مورد توجه خاص قرار داده و از آنها می‌خواهد که به ارائه اثر بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان همدان اظهار کرد: نهمین دوره این رویداد قرار است با مشارکت کانون استان همدان در بخش‌های نقاشی، سفالگری، خوشنویسی و عکاسی برگزار شود.

وی با اشاره به سن شرکت‌کنندگان با توجه به هنری که دارند، اذعان داشت: کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۷ سال می‌توانند در بخش «نقاشی» و کودکان و نوجوانان ۹ تا ۲۲ سال می‌توانند در بخش‌های «سفال‌گری، خوش‌نویسی و عکاسی» این رویداد هنری شرکت کنند.

ابراهیم‌هژیر موضوع این رویداد ملی را «خانواده من، اقلیم من» اعلام کرد و گفت: تقریبا تمام فعالیت‌های ما برای تداوم چرخه زندگی‌و همچنین شکل‌گیری سنت، فرهنگ، هویت و...  بطور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر اقلیم است. 

وی افزود:‌ زندگی روزانه بشر از غذایی که می‌خورد، آبی که می‌نوشد، لباسی که بر تن می‌کند، خانه‌ای که می‌سازد و... همه و همه تحت تأثیر اقلیم محل زندگی او است از طرفی هم یکی از اساسی‌ترین عوامل در ساختار سیاره زمین اقلیم و آب و هوا است.

مدیر کانون با بیان اینکه تفاوت‌های اقلیمی می‌تواند تأثیرات گوناگونی بر روی جنبه‌های مختلف زندگی هر خانواده داشته باشد، گفت: با توجه به وابستگی عمیق و گسترده زندگی انسان با شرایط اقلیمی و تأثیرپذیری انسان از اقلیم محل زندگی‌اش موضوع نهمین رویداد «خانواده من، اقلیم من» انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد ملی تا روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند.

ابراهیمی‌هژیر گفت:‌ آثار این دوسالانه، نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ داوری می‌شود و بهمن ماه همراه با تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با برگزاری این دوسالانه، ضمن تقویت هویت ایرانی اسلامی مخاطبان، آثار تولیدی کودکان و نوجوانان را در نمایشگاه و بازار حمایتی به علاقمندان هنر کودک و نوجوان عرضه کنیم.

 گفتنی است علاقمندان به شرکت در این رویداد ملی می‌توانند آثار خود را به نشانی همدان، میدان باباطاهر، جنب سینما کانون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، واحد کارشناسی هنری، کدپستی ۶۵۱۸۶۹۷۵۴۶ ارسال کنند و درصورت نیاز با شماره‌های ۰۸۱۳۴۲۲۳۰۲۳ و ۰۸۱۳۴۲۲۰۰۷۰ داخلی ۶۲۷ و یا شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۹ یا ۰۲۱۸۸۹۷۱۲۸۸ داخلی ۱۱۹ تماس بگیرند.

برگزاری نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در همدان 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =