کودکان ونوجوانان میهمانان کوچک امام حسین (ع) شدند

همزمان با پنجمین روز از ماه محرم اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در گردهمایی "کودکان عاشورایی" میهمانان کوچک امام حسین (ع) شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ گردهمایی کودکان عاشورایی با حضور کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال به همراه خانواده‌هایشان روز یک‌شنبه اول مرداد مصادف با پنجم محرم در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک کودک خیابان توحید  برگزار شد.

در این روز کانون پرورش فکری سیاه‌پوش شد و کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در مرکز شماره یک یاسوج  به دور هم جمع شدند تا بار دیگر با کودکان و نوجوانان حادثه کربلا همدردی کنند و با سرور و سالار شهیدان میثاقی دوباره ببندند .

پیش از شروع مراسم  کانون استان با اهدای سربند های مزین به اسامی شهیدان کربلا به کودکان و نوجوانان به استقبال اعضا رفتند . و در این میان هم بستگی نوجوانان و کودکان صحنه های زیبا و معنوی به یادگار گذاشت .

بازار فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی پرشورتر از همیشه برپا بود، با پخش  قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید مراسم را به شکل رسمی آغاز شد . و پس از آن آوینا سعیدی با خواندن دکلمه‌ی راجع به عاشورا با زبانی کودکانه  به فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداخت .  

در ادامه این مراسم  سیده کلثوم صداقتی‌نیا با خوانش شعر "خورشید شهادت " به معرفی کتاب "تو بوی سیب می دهی" سروده جعفر ابراهیمی شاهد پرداخت .

در ادامه علاقه و ارادت  کودکان و نونهالان کانون در سراسر استان با زبان هنر و در قالب نقاشی و گفتار به صورت کلیپ برای حاضرین پخش شد .

با توجه به شهادت دو تن از مدافعین امنیت استان شهید مهدی امینی و شهید درخشان فر ، فاطیما کریمی مشاور نوجوان مدیرکل با خواندن دل‌نوشته ادبی برای دختر خردسال شهید با خانواده این بزرگواران ابرازی همدردی شد .

ملیکا کرمی  عهدنامه کودکان و نوجوانان را خواند. در متن این عهدنامه آمده است:«امام حسین دوست داشتنی ما کودکان عاشورایی در محرم ۱۴۰۲ شمسی قول می‌دهیم در راه شما قدم برداریم و در همه زندگی‌مان رفتار و گفتار شما یادمان بماند.قول می‌دهیم؛ کسی را اذیت نکنیم و در برابر کسانی که دیگران را اذیت می‌کنند ساکت نباشیم.ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم دوستی همیشگی و یاری باوفا برای رهبر و امام زمان باشیم.ما کودکان عاشورایی، قول می‌دهیم برای آموختن بیشتر، تمربن برای مهربانی و تلاش برای ساختن دنیایی قشنگ‌تر کنیم.»

در ادامه این مراسم که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  برگزار شد، با دعوت از میهمانان استانی، حجه الاسلام دعایی با زبانی کودکانه روایت قصه‌ی کودکان و نوجوانان حادثه کربلا برعهده گرفت و به قصه گویی حوادث آن روز بزرگ پرداخت .

 بهرام داور پناه مداح نوجوان عضو کانون با روضه‌خوانی دل‌های کودکان و نوجوانان و میهمانان برنامه را به کربلا گره زد .

در این مراسم برنامه‌هایی همچون: قصه‌گویی، مداحی، پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، کارگاه کودک وغرفه نقاشی و همچنین برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی با موضوع عاشورا  برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =