معارف امام حسین(ع) برای همه اقشار جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری بر بیان معارف و معرفی اصحاب سیدالشهدا(ع) با زبان کودکی و بر اساس نیاز دوره خودشان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری در بیرجند گفت: معارف امام حسین(ع) برای همه اقشار جامعه است، چرا که ما در بین اصحاب ایشان از «جُون بن حوی» سیاه‌پوست تا «وهب» تازه مسلمان، رقیه سه ساله و علی‌اکبر جوان را می‌بینیم.

رئیس بنیاد ملی نوجوان و رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت بیان کرد: در اصحاب عاشورایی سیدالشهدا(ع) برای همه نسل‌ها و سن‌ها از حبیب بن مظاهر(ع) که در سنین پیری قرار داشت تا علی‌اصغر شش ماهه وجود دارد.

تقدیری گفت: معرفی اصحاب سیدالشهدا(ع) به کودکان باید با همان زبان کودکی و براساس نیاز دوره خودشان  صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه افراد باید از همان کودکی زیر خیمه امام حسین(ع) قرار گرفته و با درس‌های عاشورا آشنا شوند، یادآور شد: به نظر من در هیئت و موقع عزاداری نباید بچه‌ها را جدا کرد مگر اینکه به صورت موقت و برای آموزش یک مفهوم باشد.

رئیس بنیاد ملی نوجوانان با اشاره به اینکه باید این نکته را در نظر داشت که کودک خردسال نیاز است بیشتر کنار مادر باشد، افزود: از این جهت باید هیئت‌های ویژه مادر و کودک ایجاد کرد که مراسم برای کودکان باشد ولی در کنار مادر از برنامه استفاده کنند که نمونه آن را در همین برنامه گردهمایی کودکان عاشورایی می‌توان دید.

تقدیری در پاسخ به این سؤال که آیا خوب است که در کنار هیئت‌ها موکبی و... ویژه کودکان باشد، یادآور شد: اگر در این موکب‌ها آموزشی به کودکان داده می‌شود و تنها صرف نقاشی کردن و... نیست می‌تواند برای برخی از شب‌ها خوب باشد به عنوان مثال از ۵ شب هیئت که می‌رویم برخی شب‌ها فرزند ما به موکب ویژه کودکان برود.

وی یادآور شد: بله درست است که محتوایی که سخنران جلسه عزاداری می‌کند مناسب سن کودک نیست ولی در مجموع و به‌صورت کلی نباید برای همیشه در جلسه‌های عزاداری از کنار مادر و پدر جدا باشد بلکه به صور موقت و برای برخی از شب‌ها خوب است.

یادآوری می‌شود در گردهمایی کودکان عاشورایی برنامه‌هایی از قبیل پرده‌خوانی و نقل داستان شهادت و زندگی حبیب بن مظاهر، سخنرانی ویژه و با زبان کودکانه، عزاداری و نوحه‌خوانی، جمع‌خوانی عهدنامه، معرفی کتاب و... به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت محبان الزهرا(ع) بیرجند عصر روز یک‌شنبه، اول مرداد ۱۴۰۲ انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =