حامد علامتی: ظرفیت سیفژ را برای ارتقای سینمای کودک و نوجوان ایران فعال می‌کنیم/ اقدام‌های گسترده درحوزه سینمای کودک

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌نامه که «بنیاد» نامیده شد، در چهار محور و در راستای ارتقا کیفیت تولیدات سینمایی و در امکان سازی استفاده از سینما برای تمام کودکان و نوجوانان منعقد شده است.

حامد علامتی با تأکید بر نقش مهم بنیاد فارابی بیان کرد: این مرکز از زمان فعالیت پس از انقلاب اسلامی همیشه کارهای فاخر و ارزشمندی تولید کرده است، امیدواریم با حضور برادرمان آقای زین‌العابدین این تولیدات بیش‌ از پیش بدرخشند.

علامتی: هدف ما تولید آثار فاخر سینمایی است

علامتی در ادامه با تأکید بر اهمیت تولید اثر باارزش اظهار کرد: تأکید ما تولید محصول فاخر است‌. امروز فعالیت‌های کانون در امور سینمایی بر پایه حمایت کامل سینمای کودک و نوجوان است، با بررسی‌هایی که صورت گرفت قصد داریم در عرصه تولید وارد شویم و سعی کنیم اثر تولید شده بهترین باشد. در واقع فصل مشترک ما موضوعیت تولید هنر متعالی است.

مدیرعامل کانون تکمیل کرد: در تولید اثر مشترک دو مجموعه نگاه یکسانی دارند و علاوه بر تولید خوب باید به جشنواره‌ها که آبروی نظام است نیز توجه کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما می‌توانیم در راستای اهداف این تفاهم‌نامه نشست بین‌المللی سیفژ و جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنیم که بزرگان سینمای ایران که در جهان مطرح هستند نیز به جشنواره کودک و نوجوان بیایند.

علامتی: هدف ما تولید آثار فاخر سینمایی است

علامتی با اشاره بر ظرفیت‌های کانون افزود: کانون ۱۲۵ سالن سینما دارد که تجهیز نشده است، می‌توانیم طی این تفاهم‌نامه با بنیاد فارابی هدف‌گذاری تجهیز تعدادی از این‌ها را شروع کنیم و بهره‌برداری مشترک داشته باشیم. موضوع بعدی تماشاخانه‌های سیار کانون است که در مناطق محروم برای بچه‌ها تئاتر و یا فیلم نمایش می‌دهد. در واقع کانون به دنبال ‌کودکان و نوجوانان است تا کتاب دست آن‌ها بدهد و یا برایشان فیلم‌های خوب نمایش دهد.

علامتی در پایان بر نقش اساسی آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: در مورد اکران دانش‌آموزی ما تمام‌قد آماده‌ایم و باید از ظرفیت ۱۶میلیون دانش‌آموز که ۸میلیون آن‌ها کودک هستند استفاده کنیم تا کودکان و نوجوانان آثار فاخر ببینند.

علامتی: هدف ما تولید آثار فاخر سینمایی است

مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره بر نقش هویتی کانون در آثار حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: کانون در حوزه سینمایی به‌ویژه جشنواره فجر خوش درخشید و موفق بود. امیدواریم در جشنواره کودک و نوجوان نیز حضوری چون همیشه داشته باشد. موضوع بعدی که همکاری مشترک ما است باید استفاده از توانایی‌، ظرفیت و هوش فیلمسازان جوان باشد. برخی از این فیلمسازان جوان‌های با تکنیکی هستند که این سال‌ها شناخته نشده‌اند و زمینه معرفی آن‌ها فراهم است.

زین‌العابدین در ادامه بیان کرد: پیشنهاد اکران دانش‌آموزی از چندین جهت مثبت است و ما می‌توانیم همگام باهم این موضوع را پیش ببریم. تماشاخانه‌های کانون یک مزیت نسبی و یا حتی انحصاری است که طی این تفاهم‌نامه خوشحالیم می‌توانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم، مثلاً در جشنواره فیلم کودک و نوجوان درست است که محل اصلی آن اصفهان است؛ ولی با این تماشاخانه‌ها می‌توانیم جشنواره را با یک اندیشه عدالت‌محور به وسعت ایران برگزار کنیم.

علامتی: هدف ما تولید آثار فاخر سینمایی است

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری، مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد فارابی و احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی بنیاد فارابی از حاضران این نشست بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =