کد خبر: 328519
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
بازدید 155
فراخوان جشنواره نامه نامور منتشر شد

جشنواره نامه نامور با محوریت شاهنامه و در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی ویژه اعضا کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری قم فراخوان داد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، جشنواره نامه نامور با محوریت شاهنامه و در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی ویژه اعضا کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری قم فراخوان داد. 

ایجاد محیط فرهنگی، ادبی و هنری از ضرورت هایی است که منجر به رشد کمی و کیفی جامعه می شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به عنوان یکی از خدمت‌گزاران این جامعه در راستای توجه به متون کهن در نظر دارد که به فعالیت پویا در این زمینه بپردازد.

 با هدف بهره گیری از  شاهنامه در بازتاباندن روح اندیشه ایرانی در جامعه و  توجه به فرهنگ غنی و آداب و رسوم ایران زمین در این متون، این فراخوان با محوریت مجموعه ۱۲ جلدی کتاب نامه نامور از انتشارات کانون پرورش فکری، و به صورت فرایند  در قالب فعالیت های فرهنگی ادبی هنری و پژوهشی در کارگاه‌های مختلف مراکز کانون پرورش فکری قم  دنبال خواهد شد تا  به خلق آثار اعضا در قالب‌های مختلف قابل قبول در فراخوان بیانجامد. 

 قالب آثار در بخش فرهنگی شامل نقالی و قصه گویی، کاردستی خلاق، پادکست، طراحی بازی، در بخش ادبی  شامل شعر و داستان و دست‌نوشته خلاق، در بخش هنری شامل  نقاشی، سفالگری و حجم‌های خلاق، خوشنویسی، انیمیشن عروسک سازی و  نمایش و در بخش پژوهش نیز شامل اقدام پژوهی، جستارنویسی، مقاله و پایان نامه برای مربیان و گردآوری اطلاعات درباره ی شخصیت ها، حوادث، اشیا و... در شاهنامه، مانند: زنان شاهنامه، ادوات جنگی در شاهنامه، شخصیت های اثرگذار در شاهنامه و.. دیدگاه اعضا درباره ی حوادث و شخصیت های شاهنامه برای اعضای کودک و نوجوان است.

 مخاطبان جشنواره اعضا گروه سنی نوخوان، نونگاه، نوجوان و ارشد  و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند و اختتامیه و نمایشگاهی از آثار جشنواره نیز همزمان با دهه فجر در  بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

جزییات فراخوان را اینجا مطالعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =