هر فرد باید جعبه استعدادی وجود خود را شناسایی کند

داشتن استراتژی و برنامه در زندگی و نیز شناخت نقاط قوت و ضعف و کشف جعبه استعدادی خود برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها از نکات مهمی بود که در سومین اتاق فرمان کانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان، پیش از ظهر امروز سومین جلسه «اتاق فرمان» با محوریت کتاب «تو یک مدیر هستی» با حضور مربیان مسوول و مربیان مراکز استان همدان در سینما کانون برگزار شد که همکاران خلاق و هنرمند مراکز بهار، صالح آباد و لالجین با اجرای نمایش به آموزش مطالب این کتاب به همکاران خود پرداختند.

موضوع مهمی که در سومین جلسه از اتاق فرمان مطرح شد داشتن استراتژی و برنامه بود. همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف خود و دیگران و شناخت محیط پیرامون خود که می‌تواند در پیروزی و شکست ما موثر باشد.

از دیگر نکات مهم که باید در مسیر فعالیت مورد توجه قرار بگیرد تمرین و تکرار در ادامه راهی است که فرد انتخاب می‌کند و اینکه در کنار تمرین باید ارتباط مفید با یکدیگر داشته باشیم.

هر فرد باید جعبه استعدادی وجود خود را شناسایی کند

هر فردی با توانایی خاصی خلق شده و هر فردی باید توانایی خود را پیدا کند. اکثر انسان‌ها از توانایی خود خبر ندارند که باید کشف شود و مهم است که انسان بداند در جعبه وجودی‌اش همه نوع استعدادی وجود دارد که باید با پشتکار و همت خود آن را پیدا کرده و نیز از تجربیات دیگران هم استفاده کند.

 بعد از اجرای نمایش و انتقال مفاهیم آموزشی کتاب در قالب اجرای تئاتر برای همکاران کانون، معصومه ابراهیمی‌هژیر ضمن قدردانی از زحمات همکاران برای اجرای این نمایش خلاق و کاربردی به برگزاری دوسالانه هنرهای تجسمی اشاره و تصریح کرد: برگزاری این دوسالانه بعد از 16 سال به استان همدان سپرده شده که یک کار مهم و حساسی است که باید به بهترین شکل با همیاری شما همکاران در تمام مراکز استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه مربیان سعی کنند که اعضای کانون با قوت و راهنمایی مربیان مجرب در رشته‌های مختلف ذکر شده برای دوسالانه شرکت کنند، افزود: البته این مسابقه فقط برای اعضای کانون نبوده بلکه برای همه کودکان و نوجوانان سراسر ایران است که می‌توانند آثار خود را برای ما ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان همدان گفت: کار برای بچه‌ها باید با دغدغه همراه باشد و در کنار کارهای ادبی و هنری کارهای فرهنگی با خلاقیت و ایده‌های جذاب برگزار شود.

وی به عضوگیری در کانون‌های سراسر استان اشاره و خاطرنشان کرد: دستورالعملهایی که برای مراکز ارسال می‌شود با دقت مورد بررسی قرار بگیرد و اجرا شود.

ابراهیمی‌هژیر اذعان داشت: در انجمن‌های کانون باید در کنار نوجوانان افراد صاحب اندیشه و پیشکسوت‌ها هم حضور داشته باشند و این یک موضوع مهمی که در سومین جلسه از اتاق فرمان مطرح شد داشتن استراتژی و برنامه بود. همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف خود و دیگران و شناخت محیط پیرامون خود که می‌تواند در پیروزی و شکست ما موثر باشد رویکرد جدید است که توسط مدیرعامل کانون مطرح شده است.

وی به موضوع هویت‌بخشی و حفظ میراث گذشتگان در هر منطقه اشاره و تصریح کرد: دنبال پیدا کردن میراث و هنرهای تک و مخصوص منطقه خود بوده و آن را با خلاقیت و ایده‌های ناب به کودکان و نوجوانان آموزش دهید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اکران فیلم بچه زرنگ خاطرنشان کرد: بچه زرنگ از تولیدات کانون بوده و در شهریور اکران عمومی خواهد شد و 170 محصول متناسب با طرح بچه زرنگ طراحی شده که همزمان با اکران فیلم این 170 قلم محصول وارد بازار خواهد شد پس تبلیغات لازم برای معرفی این فیلم داشته باشید.

هر فرد باید جعبه استعدادی وجود خود را شناسایی کند

در ادامه این مراسم استاد احمد مهدی‌زاده معروف به کودک قد بلند در جمع همکاران کانون قرار گرفت و همراه با اریگامی و شعرخوانی به آموزش مطالب به مربیان پرداخت.

وی با بیان اینکه والدین و مربیان بگذارند که بچه‌ها خلاقیت خود را نشان دهند گفت: امروز من با قیچی، کاغد و اندیشه دوستان خوبی هستیم و با آنها به بچه‌های مطالب زیادی را آموزش می‌دهم.

این استاد خلاقیت افزود: نه تنها بچه ها بلکه همه بزرگ‌ترها باید دسته گل زیاد آب بدهند زیرا زمینه ساز خلاقیت است.

وی با بیان اینکه از شکست نترسید زیرا شکست‌ها پل خوشبختی ما هستند، ادامه داد: بچه‌ها از هیچ چیز نباید بترسند آنها باید از خود ترس بترسند.

مهدی‌زاده در حین کار با کاغذ و قیچی به قدرت ادبیات و به کارگیری آن برای آموزش مفاهیم مختلف تربیتی خاطرنشان کرد: والدین و مربیان باید با شعر، داستان، بازی و ....مفاهیم دین و هر مطلب تربیتی دیگری را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

هر فرد باید جعبه استعدادی وجود خود را شناسایی کند

در پایان مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اهدای لوح و هدیه از استاد مهدی‌زاده قدردانی کرد.

گفتنی است که اتاق فرمان یکی از برنامه‌های عملیاتی و پیشنهادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان است که با هدف ایجاد تعامل، انگیزه، مثبت اندیشی، آموزش هدفمند و مطالعه گروهی کتاب همراه با دوره‌های متنوع تربیتی، انگیزشی و تخصصی به صورت ماهیانه در کانون پرورش فکری همدان برگزار می شود. شروع اجرای این طرح از اردیبهشت ۱۴۰۲ بوده و تا تیرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

شیوه کار در اتاق فرمان به این صورت است که هر ماه کلیه مربیان مسئول، فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناسان اداره کل در این دوره آموزشی سه ساعته شرکت می‌کنند.

هر ماه گردانندگان اصلی این برنامه آموزشی، گروهی از مربیان کانون هستند که با همفکری هم و به روش خلاق به تدریس ۴۰ صفحه از کتاب« تو یک مدیر هستی» می‌پردازند سپس در بخش دوم آموزش با دعوت از اساتید فعال در حوزه‌های مختلف مرتبط با کودک و نوجوان دوره‌های مورد درخواست و نیاز مربیان را آموزش می‌دهند که آموزش و هدایت سومین جلسه در سومین ماه برگزاری این طرح بر عهده مربیان مراکز بهار، صالح آباد و لالجین بود.

اولین گروه مجری، مربیان مراکز ۱،۲ و ۳ ملایر بودند که در خرداد ماه صفحه ۱ تا ۴۰ کتاب توی یک مدیر هستی را تدریس کردند. در بخش دوم فیلم انگیزشی «شلاق» نمایش و تحلیل شد.

دومین گروه مجری، مربیان مراکز رزن، قروه درگزین و دمق بودند که در تیرماه برگزار شد و صفحه ۴۱ تا ۸۰ کتاب مربوطه را تدریس کردند.

هر فرد باید جعبه استعدادی وجود خود را شناسایی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =