کد خبر: 328610
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
پیام مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران به مناسبت روز خبرنگار

حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در پیامی روز خبرنگار را را خبرنگاران و اهالی رسانه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

« الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَم »

سوره مبارکه علق، به قلم و نقش تعلیم، اشاره جدی دارد و تعلیم به وسیله قلم را  از اوصاف پروردگار کریم دانسته است؛ «اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ. الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَم‏». اگر می‌خواهیم قلمی سازنده و بالنده پیدا کنیم، لازم است که با ارزش قلم و رسالت والای آن آشنا شویم.
در آموزه‌های الهی و اسلام، قلم نقش تربیتی و تعالی بخش دارد و در پرتو علم و معرفت انسان را به سوی اصالت خویش و سعادت رهنمون می‌سازد و این بهترین هدیه الهی به انسان است.

قلم، جوهره علم را در خود نهفته دارد؛ آن زمان که در دست انسان بصیر قرار گیرد، نور هدایت را برافروزد و چون در دست دنیاپیشه‌ای افتد، ظلمت ضلالت را عیان سازد.

بر همین اساس، خبرنگاران یکی از مصادیق بارز این موهبت الهی هستند، چراکه مبتنی بر اصل صداقت و آگاهی بخشی، همواره در جهاد تبیین برای توسعه افکار عمومی و جامعه، همت می‌گمارند.

روز خبرنگار را فقط نباید به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تبریک گفت؛ این روز فقط متعلق به خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها نیست، بلکه متعلق به همه مردم است، زیرا دانستن حق مردم است و خبرنگار، زمینه را برای افزایش آگاهی شهروندان فراهم می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران مبتنی بر این باور، معتقد است؛ نسل آگاه و آینده ساز کشور عزیزمان می‌بایست در پرتو آگاهی، دانش و خرد در جهت حفظ مفاهیم و ارزش‌های این نظام مقدس اهتمام داشته باشد و به عنوان میراث داران فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در مسیر تعالی ایران عزیز مجاهدانه کوشا باشد.

حامد فاضلی کبریا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =