کانون به دنبال معرفی و الگوسازی شهدا برای نسل امروز است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در برنامه سلاله‌ها گفت: شهدا قهرمانان ملی ما هستند که باید به نسل امروز معرفی شوند و کانون همدان به دنبال معرفی و الگوسازی شهدا برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ششمین ویژه برنامه سلاله‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در راستای دومین کنگره 8 هزار شهید استان با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون، شهردار، مسئول دفتر امام جمعه، رئیس بنیاد شهید و فرمانده بسیج ناحیه در منزل شهید حاج صمد ابراهیمی‌هژیر برگزار و با این خانواده شهید دیدار کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این دیدار از پدر شهیدان حاج ستار و صمد ابراهیمی یاد کرد و گفت:‌ پدربزرگم در روز عاشورا به دنیا آمد و در روز عاشورا از دنیا رفت و این دو شهید حاصل تربیت و نگرش ایشان به دین اسلام و انقلاب بود.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: اسم این دو شهید را طوری انتخاب کرده بود که برای دوران سربازی هر کدام که داوطلب بود، اول به سربازی برود غافل از اینکه این دو پسر در مکتب پدر به گونه‌ای مشق پاسداری از ناموس و وطن کردند که با شروع جنگ تحمیلی عضو سپاه پاسداران و عازم جبهه شدند.

وی ادامه داد: سردار شهید صمد ابراهیمی‌هژیر یکی از اعضای گردان غواص‌ سپاه انصارالحسین (ع) بود که در سن ۲۴ سالگی در عملیات کربلای ۴ در شلمچه به درجه‌ رفیع شهادت نائل آمد. عمویم دو دختر به نام‌های سمیه و لیلا دارد که هنگام شهادت پدرشان 1/5 و 2/5 ساله بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند شرایط خانواده شهدا را و آن هم سختی و دردی که از فراق وجود شهیدشان کشیدند درک کند و من با وجودی که سن کمی داشتم تمام این مشقات را در لحظه به لحظه زندگی مادر و زن‌عمویم و پدربزرگ و مادربزرگم دیدم.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی و دیدار با خانواده شهدا حداقل کاری است که می‌توان انجام داد و این باید برای نسل کودک و نوجوان ما نهادینه شود و این قهرمانان ملی برای آنها معرفی شده تا بدانند که میراث‌دار چه سرداران و دلاورانی هستند و از این شهدا برای خود الگوسازی کنند که البته نقش خانواده‌ها و رسانه‌ها در این معرفی و شناساندن بسیار مهم و حیاتی است و کانون در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده است ولی باید قدم های بیشتری را بردارد.

در ادامه حجت الاسلام امامی مسئول دفتر امام جمعه شهرستان رزن با بیان آیه‌ای از قرآن مجید در شان و منزلت شهدا گفت: نگه داشتن یاد و نام شهدا امری واجب است که با برگزاری یادواره‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و رسیدگی به آنها و ... می‌توانیم سهم کوچکی در زنده نگه داشتن نام شهدا داشته باشیم.

وی افزود: این برنامه‌ها باید به صورت مستمر انجام پذیرد تا قشر نوجوان و جوان ما با شهدا و رشادت‌های آنان آشنا شوند.

کانون به دنبال معرفی و الگوسازی شهدا برای نسل امروز است

همچنین ابولفضل حیدری، رییس بنیاد شهید رزن گفت: دومین کنگره ملی شهدا فرصتی هست تا خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار بیش از پیش انجام شود مانند پروژه‌های آبرسانی، رفع موانع تولیدی و مشکلات مردم که رسالت مسوولان را سنگین‌تر کرده  است و دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا از اقدامات ما در راستای این کنگره است.

احمد محمدی راستی، شهردار رزن هم در این دیدار با اشاره به اینکه خود از خانواده‌های شاهد و ایثارگر است بیان کرد: بنده به شخصه ارادت به خانواده شهید ابراهیمی‌هژیر دارم  و در پی آن هستم  که بوستان مادر را به نام دخترشینا طراحی و راه‌اندازی کنم تا الگوی مناسبی به جامعه ارایه شود.

کانون به دنبال معرفی و الگوسازی شهدا برای نسل امروز است

فرهاد  شیرزاد فرمانده سپاه ناحیه رزن نیز گفت: در بین روستاهای شهر رزن، روستای قایش بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده است و در طی هشت سال جنگ تحمیلی، چون هر سال دو الی سه شهید داشتند به احترام این شهدا هشت سال مراسم عروسی در این روستا برگزار نشد.

وی افزود: سخنان حاج ستار در مورد انقلاب و امام  در تشویق حضور مردم خصوصا جوانان در  دفاع از خاک وطن و حضور در جبهه‌ها بسیار موثر بود.

در این مراسم مسوولان نشان «سرو» اهدایی دومین کنگره 8 هزار شهید استان  را به همسر صبور و زحمتکش شهید صمد ابراهیمی‌هژیر اهدا کردند.

کانون به دنبال معرفی و الگوسازی شهدا برای نسل امروز است

در برنامه سلاله‌ها مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نوه‌های شهید تقدیر کرد و از آنها خواست که پدربزرگ خود را بهتر و بیشتر بشناسند و او را به همسالان خود معرفی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =