کد خبر: 328779
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
بازدید 224
شهاب باران در هوای کانون

اعضا فعال و علاقه‌مند به فعالیت‌های نجومی می‌توانند در این شب‌ها با مراجعه به لینک معرفی شده شاهد بارش شهابی برساوشی باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان تهران، کودکان علاقه‌مند به علم نجوم می‌توانند شاهد بارش شهابی برساوشی باشند و با حضور در مراکز علمی کانون و کمک گرفتن از مربیان متخصص اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار داشته باشند.

بارش شهابی برساوشی هر سال اواخر مرداد به اوج خود می‌رسد. اما این رویداد چیست؟ کجا و چطور می‌توانید این بارش را رصد کنید؟

بارش شهابی زمانی رخ می‌دهد که زمین در مسیر مدارش وارد تودۀ بقایای عبور دنباله‌دارها یا سیارک‌ها شود.

طبق تقویم سالانۀ سازمان بین‌المللی شهاب (IMO) بارش شهابی برساوشی امسال روز یکشنبه 22 مرداد حوالی ساعت 10:30 تا 17:30 به وقت ایران به اوج می‌رسد. متأسفانه ساعات اوج بارش را به دلیل روشنایی روز در ایران از دست می‌دهیم.در ایران نزدیک‌ترین زمان به اوج بارش به شرطی که کانون بارش هم در ارتفاع مناسبی قرار داشته باشد، بامداد یکشنبه 22 مرداد است.                                                                               

پیش‌بینی می‌شود در این زمان تعداد شهاب‌های بیشتری را بتوان رصد کرد. اما اگر امکان رصد در این روز را ندارید نگران نباشید! چند شب قبل و بعد از این بازه هم تعداد قابل توجهی از شهاب‌های برساوشی را می‌توان رصد کرد . گاهی اطلاع‌رسانی برخی پدیده‌ها به خانواده می‌تواند، فرصتی را ایجاد کند تا آنها کنار فرزندانشان و به دور از فضای مجازی یک پدیده نجومی را تجربه کنند. 

در کشف آسمان شب، کمی" سر به هوا" بودن، نه تنها یک ایراد نیست بلکه جزو الزامات ‌کشف آسمان و شگفتی‌های آن است.

لینک ورود به فیلم آموزشی:

https://avastarco.com/perseids-2023/

شهاب باران در هوای کانون

شهاب باران در هوای کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =