کانون پرورش فکری مرکز شماره ۳ بندرعباس به عنوان مرکز  الگوی تربیتی انتخاب شد

با تصمیم شورای فرهنگی کانون هرمزگان و شناخت ظرفیت ها و امکانات، مرکز شماره سه بندرعباس به عنوان مرکز الگوی تربیتی راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، عصر روز شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری هرمزگان در محل کانون مرکز شماره ۳ بندرعباس جلسه ای با موضوع راه اندازی مرکز الگوی تربیتی تشکیل شد.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان در این جلسه گفت: با توجه ظرفیت ها و امکانات مراکز بندرعباس و بررسی در شورای فرهنگی کانون مرکز شماره ۳ بندرعباس به عنوان مرکز الگوی تربیتی انتخاب شد.
وی عنوان کرد :در این طرح علاوه بر رویکردهای تربیتی و کارگاهی به بازطراحی و احیا مراکز فرهنگی هنری کانون نیز تاکید شده است.
پشتکوهی مرکز شماره ۳ بندرعباس را ظرفیتی مناسب جهت بهسازی و فضاسازی به عنوان مرکز الگو عنوان کرد و افزود: با توجه به الگو بودن این مرکز به جهت بهره مندی بیشتر و بهتر کودکان و نوجوانان از فضای کتابخانه و فعالیت ها، محیط داخلی و بیرونی مرکز با توجه به فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تفریحی این مرکز بهینه سازی و فضاسازی خواهد شد.

کانون پرورش فکری مرکز شماره ۳ بندرعباس به عنوان مرکز  الگوی تربیتی انتخاب شد
وی با تاکید ویژه به فعالیت ها، نیاز، علایق و حضور نوجوانان در این مرکز گفت: فضا سازی و فعالیت هایی ویژه ای در خصوص حضور نوجوانان در این مرکز ضروری است تا این احساس در آنان ایجاد شود که کانون مکان امنی جهت حضور آنان خواهد بود.
مدیرکل کانون هرمزگان به شش ساحت تربیتی تحول بنیادین در این طرح اشاره نمود و به مواردی چون فعالیت هایی با زمینه اعتقادی و عبادی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیباشناختی تاکید کرد.
در ادامه و گفتگوهای کارشناسان اعضای شورای فرهنگی و مربیان مرکز شماره ۳ بندرعباس به مواردی چون: شناسایی مکان های فعال در حوزه کودک و نوجوان در محدوده مرکز ، استفاده از ظرفیت های مساجد فعال در حوزه کودک و نوجوان، شناسایی کودکان ونوجوانان نخبه، اختصاص ویژه برنامه های متنوع و بومی منطقه، ایجاد فعالیت های جذاب و پر انگیزه جهت جذب مخاطب، برنامه ریزی در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی، بهسازی و فضاسازی فضای داخلی و بیرونی مرکز متناسب با نیاز امروز کودکان ونوجوانان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
شناسایی مربیان و کارشناسان توانمند در جلسات برنامه ریزی مرکز، شناسایی گروه ها و افراد تأثیرگذار جهادی و مردمی در حوزه فعالیت ها، اعلام مرکز شماره ۳ بندرعباس به عنوان مرکز الگو، مذاکره با ورزش های همگانی، مناسب سازی فضای کتابخانه ای، مذاکره با ورزش های همگانی، مناسب سازی فضای ورزشی، پیگیری نور و فضای سبز مرکز از جمله مصوبات جلسه مذکور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =