کد خبر: 329039
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تئاتر کودک نیاز به حمایت دارد

علی فروتن اقدام‌های کانون به‌عنوان متولی کار فرهنگی کودک و نوجوان در حوزه تئاتر را مفید دانست و بر نیاز تئاتر برای حمایت بیشتر تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی ۲۸ مردادماه در نشست با فعالین حوزه تئاتر از جمله علی فروتن حاضر شد.

علی فروتن، کارگردان نمایش دوره‌گردها است که به‌تازگی این اثر را بر روی صحنه برده است. استقبال تماشاگران از این کار به‌گونه‌ای کم‌نظیر بود که پس از باز شدن صفحه فروش برخط، در کمتر از یک ساعت تمامی نوبت‌های هفته خریداری می‌شد و این آمار در ۱۵ سال گذشته کانون کم‌سابقه بوده است.

 این نمایش با محوریت آسیب‌ها و مشکلات کودکان و نوجوان جبه سه مسئله اساسی اعتمادبه‌نفس، کنترل خشم و حسادت می‌پردازد و معرفی کتاب به‌عنوان مهم‌ترین ابزار کسب مهارت‌های زندگی با حضور چهره‌های آشنا با کیفیتی مطلوب به مخاطب عرضه می‌شد.

در این دیدار، مدیرعامل کانون با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کانون برای تولید تئاتر بیان کرد: ظرفیت کانون برای نمایش تئاتر نباید صرفاً به مرکز تئاتر خلاصه شود؛ بلکه باید از سایر سالن‌های کانون حتی سالن مجموعه حجاب نیز بهره برد.

حامد علامتی تماشای تئاتر خوب را حق همه‌ی بچه‌های ایران دانست و گفت: تئاترها پس از اجرا در سالن‌های کانون باید به شهرستان‌ها اعزام شوند، این تجربه با تماشاخانه‌های سیار در حال انجام است؛ ولی با بهره‌گیری از سالن‌های تئاتر استان‌ها می‌توان علاوه بر اشاعه هنر به کسب درآمد در این حوزه نیز کمک کرد.

وی در پایان به نیاز ویژه و الزام تبلیغات در حوزه تولیدات تئاتر کانون اشاره کرد.

تئاتر کودک نیاز به حمایت دارد

علی فروتن مجری، بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با مدیرعامل کانون ضمن تقدیر از فعالیت‌های این مجموعه در عرصه تئاتر گفت: خوشبختانه ماه‌های اخیر در کانون اتفاقات خوبی برای حوزه تئاتر کودک در جریان بود که امیدوارم این روند استمرار یابد. باید توجه کرد که تئاتر کودک نیاز به حمایت دارد و کانون به‌عنوان یک مجموعه پیشرو در حوزه کودک حمایت‌های خوبی را ترتیب داده است ولی نیاز است این حمایت‌ها بیش‌ازپیش قوت یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =