نشست خبری مدیر کل کانون پرورش فکری استان مرکزی برگزار شد

نشست خبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اصحاب رسانه روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ نشست خبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با حضور خبرنگاران ،خبرگزاری ها و نشریه های استانی و صدا و سیما شبکه استانی آفتاب روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا رحیمی سرپرست روابط عمومی اداره کل کانون استان  ضمن تبریک روز خبرنگار از زحمات خبرنگاران که با مسئولیت پذیری و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایق و اخبار جامعه می‌پردازند تشکر کرد و از تعامل و همکاری رسانه ها و خبرنگاران در مدت حضورش در این پست ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد این ارتباطات را باید بیشتر کنیم  و با شناساندن مراکز و فعالیتها و برنامه‌های کانون بیش از بیش به مردم ،رویدادهای کانون را بهتر منعکس کنیم.

IMG_3636.JPG

در ادامه احسان منصوری  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن تبریک روز خبرنگار در مرداد ماه از برنامه‌ها و رویکردهای مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت:رویکرد ما در دوره جدید مدیریتی این است که رویدادهای خوب را در حوزه کودک و نوجوان منعکس کنیم و ایجاد فضای باز رسانه و شناساندن مراکز و فعالیتها و برنامه‌های کانون به مردم با همکاری رسانه ها و خبرنگاران است چون به نظر می‌رسد در این حوزه تا کنون آنچنان که باید اقدام نشده است و باید این ارتباطات را ببشتر کنیم و رویدادهای کانون را بهتر منعکس کنیم و بخش رسانه در حوزه کودک، ارتباط وسیع و موثری را با جامعه رسانه‌ای برقرار نکرده که با تدابیر پیش‌رو به این مهم بیشتر پرداخته خواهد شد.

منصوری در ادامه گفت: از برنامه‌ها و رویکردهای دیگر کانون ارتباط با مسئولین و مدیران دستگاه‌ها و آشنایی مسئولان با کانون و فعالیت‌های کانون فضای کاری آن تا منجر به  حمایت از کانون که همان متولی کودکان ونوجوانان است گردد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی با تاکید بر رویکرد خانواده محوری کانون گفت: در سال جاری سعی کردیم که مربیان مراکز، ارتباط بیشتری را با خانواده به خصوص با مادرها بگیرند تا شاهد رشد ذهنی خانواده‌ها باشیم.

منصوری در ادامه در تشریح عملکرد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در کارگاه تابستانی گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان با شناسایی کشف استعدادها و خلاقیت‌های کودکان تابستان امسال ۷۸۵ کارگاه آموزشی در سطح مراکز استان برگزار شده است و با همکاری ۲۰۰ مربی تعداد هشت هزار و ۷۳۱ کودک در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی بیان داشت: در سال جاری ۳۰ درصد رشد در تعداد ثبت نامی‌های کانون داشته‌ایم، در سال گذشته حدود ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند اما در سال جاری تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر عضو ثبت نام کرده‌اند. این استفبال بیشتر به دلیل تلاش نیروی انسانی مراکز، ارتباط خوب کانون با آموزش و پرورش، فروکش کردن بیماری کرونا و اضافه شدن فعالیت‌ها و کلاس‌های بیشتر و در سطح بالاتر در کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ هزار جلد در کتابخانه‌های کانون استان کتاب وجود دارد، گفت: امسال ۱۶ هزار جلد کتاب، ویژه کودکان و نوجوانان به مخازن کتاب استان اضافه شد و تا پایان سال دو سری دیگر اضافه می‌شودو تعداد کتابهای امانتی ما در سال جاری ۱۶۴ هزار جلد کتاب توسط ۱۴ هزار و ۲۴۴ عضو کتابخانه‌های کانون به امانت برده شده است.

IMG_3641.JPG

منصوری در ادامه به برخی از رویداد های و فعالیتهای فرهنگی و هنری ادبی کانون استان در سال جاری پرداخت وی با اشاره به فعالیت‌های ادبی کانون تصریح کرد: در حوزه ادبی، مراسم‌های متعددی در راستای رونمایی، نقد و بررسی کتاب‌های کانون داشتیم. همچنین نمایش فیلم‌های ضربه فنی و سبزه کوچک را داشتیم که حدود ۴۰۰ کودک و نوجوان به تماشای آنها نشستند. حضور نویسندگان و شعرای ملی را نیز در تمام مراکز شهری و روستایی کانون داشتیم و بنا داریم تا در آینده‌ای نزدیک بزرگان ادبی بیشتری از ایران و جهان را دعوت کنیم.

منصوری ادامه داد: برگزاری نمایش‌های عروسکی، برگزاری دو رویداد خوشنویسی در خمین با ۱۰۰ شرکت‌کننده و در ساوه با ۵۰ شرکت‌کننده، ۵ نشست توسط انجمن‌های عکاسی و نمایش برای نوجوانان، نمایشگاه نقاشی فصل بهار با حضور بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت خانواده شاد و دو سالانه هنرهای تجسمی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، از جمله برنامه‌های ما در سال جاری بوده است.

منصوری با بیان اینکه یکی از رویکردهای کانون برداشتن تمرکز برنامه‌ها از مرکز استان بوده است اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته رتبه‌های برتر بسیاری را در فراخوان‌ها و مسابقات ملی داشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری استان مرکزی، برگزاری هفته کودک در مهرماه به شکل ویژه و گسترده در سطح استان است.

وی با تاکید بر برگزاری پرشورتر هفته ملی کودک در استان مرکزی گفت: با همکاری دفتر اجتماعی استانداری مرکزی برنامه‌های متنوعی را در این هفته خواهیم داشت. اجتماع بزرگ کودکان با حضور استاندار مرکزی، مسابقات نقاشی و عکاسی، تدارک برنامه باران شادی با حضور مربیان در بهزیستی و کانون اصلاح و تربیت، برگزاری تریبون کودک در پیاده راه امیرکبیر و برگزاری نمایشگاه مجازی با عنوان کودکان احساس با هدف حفظ حقوق کودکان از جمله برنامه‌هاست.

وی اظهار کرد: مخزن فیلم‌های کودک و نوجوان کانون دارای حدود ۳۰۰ فیلم است و برای استفاده از این ظرفیت در استان، اخیرا پیشنهادی را به شورای شهر دادیم که یک روز در هفته به صورت مستمر فیلم‌های‌های کانون را در فرهنگسرای شهر پخش کنیم که امیدواریم با این پیشنهاد موافقت شود.

IMG_20230821_132110_404.jpg

مدیرکل کانون استان در پایان علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران از کلیه‌ی حاضران اعم از خبرنگار، با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =