حضور در راه پیمایی اربعین بهترین محتوا است/ توسل به دردانه اباعبدالله در هرگام ستاد اربعین کانون

حامد علامتی در جلسه اعضای ستاد اربعین و همزمان برخط، با مدیران کل استان‌های مرزی به گفتگو نشست.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی ضمن تسلیت سالگرد شهادت حضرت رقیه بیان کرد: کانون پرورش فکری برای هر گامی که در حوزه کودک و نوجوان برمی‌دارد باید با توجه‌ای ویژه‌، بر دردانه حضرت اباعبدالله توسل کند. اگر از خود حضرت‌رقیه کمک بجوییم آن زمان است که می‌توانیم محصولاتی موثر در این حوزه تولید کنیم.

حضور در راه پیمایی اربعین بهترین محتوا / ستاد اربعین کانون برای هر گامی که برمی‌دارد بر دردانه اباعبدالله توسل کند

حامد علامتی اشاره کرد: طبق روایتی بسیار قوی هفتم ماه صفر روز شهادت امام حسن مجتبی است. به اشتباه در تقویم ما سال‌های گذشته این روز، ۲۸ صفر ثبت شده بود که البته ریشه این اشتباه به قبل از انقلاب برمی‌گردد.خوشبختانه گردش‌ِکاری که با تصویب شورای فرهنگ عمومی و نظارت مراجع ذی‌صلاح انجام شد، این روز با تاریخ صحیح در تقویم ثبت گردید.‌ از عزیزان خواستارم به این جابه‌جایی تاریخ توجه کرده و اسباب تکریم این روز را به جا بیاورند. ایام اربعین به برکت حضرت اباعبدالله‌ حسین و ایام سوگواری سالار شهیدان و به برکت جمهوری‌ اسلامی‌ ایران موضوع اربعین، این کنگره‌ی عظیم در ابعاد بین‌المللی تبلیغ می‌شود. شاید ماه‌ها و سال‌ها قبل، به جمعیت زوار اربعین، کنگره شیعه می‌گفتیم، در آن دوران جمعیتی کم از عرب‌ها به زیارت می‌رفتند که اکثرشان نیز روحانی بودند اما الان دیگر نمی‌شود گفت کنگره شیعیان، زیرا برادران اهل سنت نیز می‌آیند حتی از کشورهای مختلف و حتی دیده شده مسیحیان به زیارت می‌آیند.

حضور در راه پیمایی اربعین بهترین محتوا / ستاد اربعین کانون برای هر گامی که برمی‌دارد بر دردانه اباعبدالله توسل کند

علامتی اظهار کرد: به تعبیر برخی از بزرگان دینی، این حضور میلیونی و بین‌المللی یکی از زمینه‌سازی‌ها برای ظهور حضرت حجت است.نکته اول در این بخش این است که زیاد دنبال محتوا نگردید و به یاد داشته باشید صرف حضور در اربعین خودش محتوا است. گاهی ما می‌گوییم برویم آنجا برنامه اجرا کنیم، سخنرانی کنیم و این اشتباه است، اصل حضور در آن مکان خودش بهترین محتوا است.اگر مدیران استانی ما همت به خرج بدهند، بالاترین برنامه این است که مربیان استان را به اربعین بفرستند، بدون اینکه نیاز باشد برنامه‌ای اجرا کنند، فقط راهپیمایی کنند، همین که آنجا حضور داشته باشند حتی اگر ده قدم بردارند، این حضور خودش کلاس درس است. شما اگر در هیئت حضور پیدا کنید، نوجوان و کودک ما که حتی ارتباطی با سخنرانی نیز برقرار نمی‌کند از حضور شما در مجلس تربیت می‌شود.تاکید من بر این است که گاهی حضور بر محتوا ارجح است.
مدیرعامل کانون با تاکید بر اینکه فلسفه کار هیئت و جهادی خودجوش است از ستاد اربعین خواست مدیران در مقام راهبر حضور پیدا کنند و اصل کار را به خود بچه‌ها بسپارند.

حضور در راه پیمایی اربعین بهترین محتوا / ستاد اربعین کانون برای هر گامی که برمی‌دارد بر دردانه اباعبدالله توسل کند

همچنین در ابتدای جلسه فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رئیس ستاد ملی اربعین کانون و برخی اعضاء، در حضور مدیران استانی حاضر و برخط، گزارشی از عملکرد ستاد اربعین و برنامه‌های آتی را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =