محمودآباد میزبان نخستین جشنواره قصه‌گویی مازندرانی

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی مازندرانی (آسنی) در محمودآباد  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، حامد فاضلی کبریا در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره قصه گویی مازندرانی با عنوان  «آسنی» که با همکاری شهرداری محمودآباد و با حضور مسئولان استانی و شهری در پارک طاهباز محمودآباد برگزار شد، افزود: این جشنواره با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار تربیتی و فرهنگی و همچنین حفظ فرهنگ و اصالت بومی استان مازندران در مهرماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

محمودآباد میزبان نخستین جشنواره قصه‌گویی مازندرانی

مدیرکل کانون مازندران با اشاره به اینکه شهرستان محمودآباد از ظرفیت و پتانسیل فرهنگی بالایی برخوردار است که انتظار می رود این ظرفیت به مرحله شکوفایی برسد، اظهار داشت:  طی سال‌های گذشته کارهای فرهنگی متنوعی در محمودآباد برگزار شده است.

وی  به سبقه تاریخی شهرستان محمودآباد در قیام میرزا کوچک خان جنگلی و همچنین وجود مشاهیری همچون مرحوم دشتی اشاره کرد و افزود: محمودآباد از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و انتظار ما این است که با وجود چنین ظرفیت‌هایی شاهد برنامه ریزی‌های مستمر برای احیای فرهنگ بومی و اصیل مازندرانی در این شهرستان باشیم.

فاضلی در ادامه بیان کرد: قصه‌ها و داستان های اصیل از روح و تحولات منطقه شهر و استان ما نشات گرفته است و اگر به درستی منتقل شود، می تواند فرهنگ اصیل مازندرانی را برای کودکان و نوجوانان احیا نماید.

 این مسئول فرهنگی اظهار امیدواری کرد تا در سال های آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار شود تا راهی برای تبادل فرهنگ استان‌های مختلف در گروه‌های سنی محتلف به خصوص کودک و نوجوان باشد.

  وی همچنن از استقرار کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: قرار است همزمان با هفته دولت در مناطقی که امکان احداث ساختمان فرهنگی وجود ندارد، خودرو کتاب‌خانه سیار برای انجام کارهای فرهنگی به روستاها اعزام شود تا کانون پرورش فکری نیز سهمی در تحولات فرهنگی شهرستان داشته باشد.

محمودآباد میزبان نخستین جشنواره قصه‌گویی مازندرانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =