کد خبر: 329154
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بازدید 174
کرمان میزبان بخش فرهنگی سوگواره ملی «بچه‌های اربعین»

کانون پرورش فکری استان کرمان میزبان بخش ویدئوپادکست و قصه‌گویی سوگواره ملی «بچه‌های اربعین» خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سوگواره­‌ی فرهنگی، هنری و ادبی «بچه­‌های اربعین» با هدف بهره‌­مندی از فرصت محرم و اربعین برای آگاهی‌­بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌­های معنوی و اجتماعی واقعه­ عاشورا، به‌ تصویر کشیدن آیین عاشورایی و سنت‌های عزاداری اربعین و فراهم‌ آوردن زمینه‌­ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان همزمان با این ایام در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بنابر این خبر، این سوگواره در بخش‌های فرهنگی ویدئـو پادکست و قصه‌­گویی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال (نونگاه و نوجوان) و با محوریت راهپیمایی روز اربعین، آیین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

این در حالی است که، ویدئو تولید شده می‌تواند محصولی تک‌نفره یا گروهی (حداکثر دو نفر) و با مدت زمان پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای باشد. همچنین لازم است ساختار اصلی یک ویدئوپادکست از جمله آرم، نام‌گذاری، کیفیت فنی صدا و تصویر رعایت شود و حجم فایل ارسالی در قالب mp۴  بیشتر از ۴۰۰ مگا بایت نباشد.

همچنین، در بخش قصه‌گویی قالب‌های اجرایی قصه‌گویی صحنه‌ای، نقالی و پرده‌خوانی مشخص شده است و علاقه‌مندان می‌بایست فیلم قصه‌ خود را با مدت زمان هفت تا ۱۵ دقیقه به نشانی دبیرخانه بارگذاری کنند.

نشانی دبیرخانه بخش فرهنگی برای ارسال آثار فرهنگی: استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تلفن تماس دبیرخانه ۳۳۲۴۳۵۴۶-۰۳۴  و  ۷- ۳۲۲۰۴۲۶ – ۰۳۴، داخلی ۱۲۲ است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش قصه‌­گویی، ویدئو پادکست از طریق نشانی https://kerman.kpf.ir/b_arbaeen بارگذاری کنند.

اختتامیه بخش فرهنگی سوگواره ملی «بچه‌های اربعین» در کرمان پاییز۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، این سوگواره در بخش‌های هنری (نقاشی، عکاسی) به میزبانی استان آذربایجان شرقی و ادبی (داستان کوتاه، شعر و سفرنامه­‌نویسی) به میزبانی ایلام نیز برگزار می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی  https://www.kanoonnews.ir/news/۳۲۹۰۰۵/ مراجعه کنید.

فراخوان سوگواره فرهنگی هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =