تولید محتوای فرهنگی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در شیراز، گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در منطقه آمریکای لاتین را یکی از اهداف بین‌المللی کانون عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در اولین نشست «دور دنیا در ۸۰ روز» که با حضور جمعی از فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد، ضمن شرح سابقه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی خود در منطقه آمریکای لاتین از سال ۲۰۰۸ میلادی و چاپ و انتشار بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، به وجود ظرفیت بالای بازار فرهنگی و ادبیات کودک و نوجوان در این منطقه اشاره کرد.

 وی ادامه داد: مخاطب آمریکای لاتین در ذائقه خود انس با نشانه‌ها و آثار بصری را داراست. با عنایت به غنای فرهنگی و ادبی، تولیدات ایرانی اعم از کتاب، انیمیشن، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، تولید محصول و محتوای فرهنگی و هنری و ادبی یکی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان است.

تولید محتوای فرهنگی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان

فلاح لازمه انتقال مفاهیم و محتواهای فرهنگی و ادبی را آموزش و گسترش زبان فارسی و لزوم آشنایی با کدهای فرهنگی و تطبیق فرهنگی عنوان کرد.

معاون فرهنگی کانون افزود: در راستای پیشرفت در امر تولید، باید به سمت افزودن بخش واقعیت مجازی به کتاب‌ها و همچنین عرضه تولیدات در سکوهای دیجیتال بین‌المللی و سرمایه‌گذاری ویژه در این بخش‌ها گام برداشت.

این نشست با پرسش و پاسخ فعالان ادبیات کودک و نوجوان و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه یافت.

اولین نشست «دور دنیا در ۸۰ روز» با اولویت «منطقه آمریکای لاتین» و محورهای ادبیات کودک و نوجوان و نگاهی به فرصت‌های نقش‌آفرینی در حوزه کودک و نوجوان، شامگاه روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ در شیراز برگزار شد.

تولید محتوای فرهنگی از راه‌کارهای گسترش فرهنگ و هنر در حوزه کودک و نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =