کودکان و نوجوانان از دیدن موکب کانون در مسیر اربعین شگفت‌زده می‌شوند

هانا جهانی مربی مرکز شماره دو مریوان و مهناز افشاری مربی مرکز قصرشیرین از حال‌وهوای این روزهای مسیر اربعین می‌گویند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هانا جهانی، مربی فرهنگی مرکز شماره دو شهر مریوان کانون حول محور موکب این شهر گفت: امسال دومین سالی است که موکب‌های اربعین در اینجا مستقر شده‌اند. سال گذشته جمعیت کمتر بود ولی امسال با توجه به امکانات و شرایط تعبیه شده تعداد مسافرانی که از این مرز عبور می‌کنند تغییرات چشم‌گیری داشته است.

جهانی توضیح داد در این موکب بزرگ‌ترها خدمت‌رسانی می‌کنند و کودکان و نوجوانان بر حسب سنشان از برنامه‌هایی چون نقاشی، نمایش‌ عروسکی، قصه‌گویی و کاردستی استفاده می‌کنند. در این موکب علاوه بر مربیان استان کردستان، همکاران استان‌های زنجان و قزوین نیز حضور دارند. هدیه‌های کوچکی از مراکز کانون به این موکب ارسال شده است که آن‌ها را به کودکان و نوجوانان می‌دهیم. با اینکه موکب‌ ما درون شهر است و کاملا در مرز نیست، کودکان عراقی‌ای که برای مسافرت به ایران می‌آیند به علت طراحی و رنگ‌های به کار برده شده در موکب‌های کانون کنجکاو شده و به اینجا می‌آیند، دوست دارند با بچه‌ها بازی کنند و موقع رفتن هم مثل سایر بچه‌ها به آن‌ها هدیه می‌دهیم.

هانا جهانی از موکب مریوان گفت: بچه‌های کانونی مرغک کانون را می‌شناسند و وقتی آن را می‌بینند دوست دارند به این محیط آشنا بیایند. خانواده‌ها گاهی عجله می‌کنند و می‌خواهند زود بروند، برای این موضوع همکاران من سعی می‌کنند خود خانواده‌ها را هم در این فعالیت‌ها شریک کنند و یا از خانواده‌ها عکس‌ جمعی بگیرند و برایشان ارسال کنند. کیفیت نمایش‌های تماشاخانه که با موضوع اربعین حسینی اجرا می‌شوند واقعا عالی هستند و خانواده‌ها نیز علاقه زیادی به تماشاخانه‌ها نشان داده‌اند.

وی در ادامه افزود: در تمامی موکب‌های کانون سربند و پیکسل برای اهدا به بچه‌ها وجود دارد، پیکسل‌های این موکب هدایای فرهنگی کانون استان زنجان است. فعالیت‌ها در برنامه «ایتا» و «شاد» به اشتراک گذاشته می‌شود.

نوجوانان میزبان مهمانان اباعبدالله در قصرشیرین

مهناز افشاری مسئول مرکز قصرشیرین در گفت‌گویی به معنویت این‌ روزهای قصرشیرین پرداخت و گفت: خدمت به کودکان و نوجوانان آن هم در روزهای اربعین بالاترین درجه خلوص و معنویت است. ما در این مرکز صرفا با بچه‌ها در ارتباط نیستیم و علاوه بر راهنمایی و کمک به اسکان زوار، به مربیان کانون که از سراسر کشور به این سمت می‌آیند کمک می‌کنیم.

افشاری نقش نوجوانان را در ایام اربعین قصرشیرین مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: نوجوانان با یک انرژی بی‌حد و اندازه در تمام شهر فعالیت می‌کنند و بیشتر، مسئولیت راهنمایی و پذیرایی از زوار را به عهده دارند. کودکانی هم که دوست دارند در این فضا فعال باشند اکثرا در موکب‌ها می‌ایستند و هدیه‌هایی که کودکان در مراکز با دست خود ساخته‌اند را به مسافران کوچک امام‌حسین(ع) تقدیم می‌کنند. استقبال مردم از نمایش‌های آیینی تماشاخانه مستقر در قصرشیرین خیلی خوب است و بین مردم محلی اینجا نیز بسیار محبوب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =