دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله

اعضای فعال کارگاه‌های علمی مراکز کانون پرورش فکری قم روز چهارشنبه ۸ شهریور به همراه مربیان خود در یک اردوی علمی و هیجان انگیز به تجربه‌های تازه دست یافتند. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، اعضای فعال کارگاه‌های علمی مراکز کانون پرورش فکری قم روز چهارشنبه ۸ شهریور به همراه مربیان خود در یک اردوی علمی و هیجان انگیز به تجربه‌های تازه دست یافتند. 

دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله

اعضا در ابتدا از غار چال نخجیر که از غارهای زنده دنیاست و قدمتی بیش از ۷۰ میلیون سال دارد بازدید کردند. و در طی این بازدید با بخش‌های مختلف این غار و ویژگی های مختلف آن آشنا شدند. از جمله اطلاعاتی که اعضا طی این بازدید به دست آوردند این بود که ۹۵ درصد از دیوارهای این غار سه طبقه از آهک تشکیل شده، همچنین این غار زنده قابلیت خود ترمیمی دارد و می‌تواند ترکها و آسیب‌های خود را در طی زمان ترمیم کند. 

دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله

اعضا طی میسری به طول یک کیلومتر  ازتالارهای مختلف غار که متناسب با ویژگی‌های آن بخش نامگذاری شده بود بازدید کردند. دیواره ‌های این غار که در سال ۶۷ کشف شده پوشیده از اسفنج‌های بلورین و باغهای مرجانی زیباست و به دلیل عدم وجود نور خورشید هیچ موجود زنده‌ای که به نور برای حیات خود نیاز دارد نیز در این غار زیست نمی‌کند.  تهویه شگفت انگیز و طبیعی غار تجربه یک بازدید دلپذیر،  خنک و دلچسب را در دتابستان برای بچه‌ها پدید آورد تا خاطره غار را تا همیشه در ذهن بچه‌ها و احتمالا خاطره حضور اعضای کانون را در قلب غار ماندگار کند. 

دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله

بخش دوم اردوی علمی اعضا به بازدید از سرچشمه محلات اختصاص داشت. دامنه رشته کوه هفتاد قله و سرچمشه‌ای از چشمه‌های آب طبیعی  استان مرکزی دومین میزبان مهربان بچه‌ها در دامان طبیعت بود. زلالی آب چشمه و خنکای نسیم لابه‌لای درختان زیبای چنار قاب ماندگار پایانی این اردو بود. 

دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله
دیدار با غار پیر هفتاد میلیون ساله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =