حضورمدیرکل آفرینش های فرهنگی و رئیس ستادملی اربعین در نقطه ی صفر مرزی باشماق مریوان

در راستای بازدیدهای اربعین فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رییس ستاد ملی اربعین عصر جمعه 10 شهریور ماه در نقطه‌ی صفر مرزی باشماق مریوان حضور پیدا کرد و از موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیرکل آفرینش های فرهنگی و رئیس ستادملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سخنانی گفت: کانون امسال ۶ تماشاخانه‌ی سیار کانون را در ۶ نقطه‌ی مرزی کشور مستقر نموده است که همواره مورد استقبال کودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان که از مرز تردد می کنند قرار گرفته است.

فروهر معدنی افزود: نوحه‌سرایی، تماشای فیلم و کلیپ، نماهنگ، نقالی، نمایش عروسکی، اهدای کتاب و جایزه، قصه‌گویی و .. از فعالیت‌هایی است که در این تماشاخانه با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم اربعین و این رویداد عظیم اجرا می‌گردد .

وی با حضور در موکب مهمانان کوچک امام حسین (ع) کانون استان کردستان از نزدیک با کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه گفت و گو کرد و کتاب گام گام تا داستان سفر اربعین که از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد را به این مهمانان کوچک امام حسین (ع) اهدا کرد.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی و رئیس ستادملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با حضور در پایانه مرزی باشماق مریوان از زحمات و تلاش های شبانه روزی ریاست پایانه مرزی باشماق مریوان تقدیر و تشکر کرد.

فروهر معدنی همچنین از استقبال خوب کودکان عراقی از موکب کودکان و نوجوانان در مرز باشماق مریوان نیز ابراز خوشحالی کرد و گفت: در این ایستگاه گلچینی از زائران سراسر کشور و کشورهای هسایه را داریم که یا از سفر برگشته‌اند و یا در حال سفر هستند که این ظرفیت خوبی برای کانون و موکب می باشد و ما باید از این ظرفیت برای معرفی بیشتر واقعه عاشورا بهره ببریم .

وی در پایان مرز باشماق مریوان را فرصت خوبی برای رائران اربعین عنوان کرد و گفت: کانون می تواند با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی در این زمینه نقش پررنگی را ایفا نماید.

مدیرکل آفرینش های فرهنگی و رئیس ستادملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سفر همراه با کودکان و نوجوانان به تماشای نمایش سیار تماشانه سیار نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =