کد خبر: 329729
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
بازدید 276
کانون استان ایلام در مسیر اربعین/۱۲

عاشقی در نقطه صفر مرزی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، اینجا مهران است.شهرستانی کوچک با آسمانی بزرگ و مردمی خوب و مهمان نواز و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت...
اینجا مهران است.نزدیک ترین دروازه رو به آسمان و کوتاه ترین مسیر برای ابراز ارادت به امام حسین(ع)
شهری که بوی محرم و عاشورا و خیمه های سوخته می دهد.بوی غروب روز عاشورا و دلتنگی یاران باوفا.

کمی آن طرف تر در این شهر مرزی و پایانه ای که تنها چند صد کیلومتر با حرم سرور و سالار شهیدان فاصله دارد، موکب حضرت قاسم(ع)کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در فضایی صمیمی و باصفا و صادق میزبان مهمانان کوچکی است که گام در مسیر عاشقی گذاشته اند.

 زائرانی کوچک با دل هایی بزرگ و دریایی. اینجا همه عاشق اند.
عشق به آقاامام حسین(ع)
خاندان پاک و معصوم و مطهر
یاران باوفای شان.

اینجا کانونی های عاشق، به عشق زائران کوچک و بزرگ هم چنان بی احساس خستگی سرپا ایستاده و پرنشاط و فعاب و پویا و فارغ از جایگاه اداری و پست و مسئولیت، مشغول خدمتگذاری اند. 

در این موکب که به نام حضرت قاسم مزین شده، همه نگاه شان را به پنجره ای دوخته اند که رو به بین الحرمین بازشده و با ارادتی قلبی دور هم جمع شده اند تا مشق ارادت را بر صفحه ی دل های زائران کوچک بنویسند.

یکی با شربت نذری و آبی خنک از زائری استقبال و دیگری بسته ای فرهنگی و دست سازه ای عاشورایی که به همت کانونی های عاشق در استان های مختلف ساخته و ارسال شده؛ را در میان کودکان و نوجوانان تقسیم می کند.

یکی دل نوشته های بچه ها و حتی بزرگترها جمع می کند و دیگری وسایل نقاشی و کتاب و سربند و... در اختیار زائران قرار می دهد.

اینجا مدیرکل و معاون و کارشناس و مربی همه یکدل و همراه عاشقانه به زائران امام حسین(ع) خدمت می کنند و بی احساس خستگی و گرما؛ شلوغی مرز و... چون پروانه به دور شمع وجود زائران می چرخند.

اینجا گرمای بالای ۵۰ درجه هم از عشق به خدمتگذاری به زائران آقا امام حسین(ع) نمی کاهد و این شور و گرمای عاشقان اباعبدالله است که هرگز از حرارت و شدت آن کاسته نمی شود.

موکب حضرت قاسم(ع) بوی کربلا می دهد. بوی عشق به امام حسین. بوی دلدادگی و ارادت به خاندان پاک و مطهرش و خدمت به زائران آقا... 

جای همه ی شما سبز...
اگر دلت تنگ شد و حس و حال کربلایی گرفت...اگر دلت برای زیارت قبر ۶ گوشه ی آقا تنگ شد...
اگر دلت برای پیاده روی اربعین و حضور در بین الحرمین تنگ شد...
نگران نباش! 
دلتنگ نشو!
کافی است پای دلت را در مسیر عشق قرار دهی و یک یاحسین بگویی و حرکت کنی...

ما در این جا به جای همه عاشقانی که هنوز سعادت زیارت ائمه و حضور در بین الحرمین نصیب شان نشده و دلشان برای زیارتی با شعور و شعف حسینی تنگ شده، روبه روی حرم آقا تمام قد می ایستیم و دست بر سینه می گذاریم و با اشک و بغض زمزمه می کنیم:
- السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =