کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» در مرز باشماق مریوان به مهمانان کوچک امام حسین(ع) اهدا شد

کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» در آستانه اربعین حسینی برای استفاده کودکان به نقاط مرزی و مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور ارسال شده است که در مرز باشماق مریوان به کودکان و نوجوانان اهدا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، کودکان و نوجوانان ضمن حضور در موکب مهمانان کوچک امام حسین (ع) و شرکت در فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» نیز اهدا می شود.

طراحی این کتاب با هدف مشارکت کودک در فرآیند شکل‌گیری قصه و برقراری ارتباط نزدیک با شخصیت‌های اصلی آن (طاها و نورا) انجام شده است و به کمک نقاشی، تکه چسبانی، خاطره‌نویسی و... از بچه‌ها می‌خواهد تا برداشت‌های خود را از داستان بیان کنند.

کلر ژوبرت و زهرا فلسفی نویسندگی کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» را بر عهده داشتند و زهرا فلسفی طراح و تصویرساز آن است.

در معرفی این کتاب آمده است: طاها و نورا همراه با پدر و مادرشان راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال اولین سالی است که آنها به این سفر می‌روند. در طی مسیر کلی اتفاق‌های جدید برایشان می‌افتد و دوستان تازه‌ای پیدا می‌کنند ...

این کتاب فقط یک داستان نیست، فعالیت‌های زیادی در کتاب هست که بچه‌ها را همراه با طاها و نورا مشغول یک تجربه هیجان‌انگیز می‌کند. کودکان می‌توانند نقاشی بکشند، رنگ‌آمیزی کنند و خاطره‌های هر روز پیاده‌روی را در کتاب‌شان یادداشت کنند تا وقتی از سفر برگشتند برای همیشه آنها را ثبت کرده باشند و یادشان نرود.

کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» در ۲۰ هزار نسخه و ۳۶ صفحه رنگی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات فانوس دریایی منتشر شده است و در نقاط مرزی و مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور توزیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =