استقبال پرشورکودکان و نوجوانان همراه با خانواده هایشان از نمایش مشک های خالی در مرز باشماق مریوان

نمایش مشک های خالی که از تاریخ 10 لغایت 15 شهریور در مرز باشماق مریوان توسط تماشاخانه سیار کانون اجرا می شود مورد استقبال پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان که از مرز تردد می‌کنند قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، حمیدرضا گوهری گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین به خصوص کودکان و نوجوانان فعالیت‌های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی را در موکب میهمانان کوچک امام حسین (ع) و تریلی سیار کانون در مرز باشماق مریوان انجام می‌دهد.

گوهری افزود: نوحه‌سرایی، تماشای فیلم و نماهنگ، نقالی، نمایش عروسکی، اهدای کتاب و جایزه، قصه‌گویی و... از جمله فعالیت‌هایی است که در این تماشاخانه با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم اربعین و این رویداد عظیم اجرا می‌شود.

وی اربعین فرصتی مناسبی  برای تبیین ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی به مخاطبین کودک و نوجوان عنوان کرد.

نمایش «مشک‌های خالی» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و ئئاتر عروسکی کانون به کارگردانی زهرا مریدی در باشماق مریوان به مناسبت اربعین حسینی اجرا شد.

نمایش مشکهای خالی روایت مشکهاییست که روز عاشورا نتوانستند لب تشنگان کربلا را سیراب کنند، این نمایش از سال ۱۳۹۱ تهیه و تولید شده، اولین اجراهای خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران شروع کرد، این نمایش افتخار این را دارد تا در سال‌های اخیر در محرم و صفر در شهر های مختلف با تماشاخانه سیار برای کودکان این نمایش را اجرا کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =