سینه‌های کوچک اما قلب‌هایی به وسعت دریا/ دریافت دست‌سازه‌ها برای کودکان دلنشین است

مربی مسئول مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز گفت: کودکان و نوجوانان همراه ما با دل و جان در این مسیر گام برمی‌دارند و می‌گویند ما برای امام حسین(ع) کار می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهنوش بساک‌کاظمی مربی مسئول مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز است که این روزها در مرز چذابه حضور دارد.

او درباره فعالیت‌های کانون در مرز چذابه در استان خوزستان توضیح داد: دو مسیر از خوزستان به سمت کربلا وجود دارد، یکی مرز شلمچه است و دیگری چذابه. تماشاخانه سیار کانون در مسیر پیاده‌روی اربعین در چذابه جانمایی شده است که یکی از مهم‌ترین و پرترددترین مسیرها در انتخاب زوار اربعین است. از سوی دیگر به دلیل خروج اتباع خارجی از این مسیر به نوعی می‌توان گفت مسیر بین‌المللی است.

بساک‌کاظمی ادامه داد: در مسیر تکیه‌ها و مواکبی وجود دارد که از سوی سازمان‌های مختلف خوزستان برپا شده‌اند و برخی نیز به شکل شخصی فعالیت دارند. تماشاخانه سیار نیز در میان این مواکب قرار دارد و به نوعی تغذیه فرهنگی کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند. همان‌طور که خانواده‌ها مسیر را طی می‌کنند، ما نیز برای بچه‌ها انواع قصه‌ها با موضوع اربعین و عاشورا، نقالی، مداحی، مسابقه، شعرخوانی و... را اجرا می‌کنیم. سعی کردیم از طریق اجرای برنامه‌های مختلف پیاده‌روی اربعین را در ذهن آن‌ها ماندگار کنیم و کانون در ذهن آن‌ها نقش ببندد تا اتفاق‌هایی را که در تماشاخانه شاهدش هستند برای دوستان خود بازگو کنند و از آن به عنوان خاطره‌ای خوش یاد کنند.

این مربی کانون افزود: علاوه بر این بخشی داریم به نام دلنوشته که از بچه‌ها می‌خواهیم روی تخته‌های سفیدی که در تماشاخانه سیار جانمایی کرده‌ایم، یک جمله برای امام حسین(ع) بنویسند. آرزوهای بچه‌ها ناشی از قلب پاک و ذهن آسمانیشان است و وقتی ثبت می‌شود برای خود ما نیز جذابیت دارد. این‌که یک بچه در سنین پایین آرزوی این را دارد که در روز اربعین بین‌الحرمین باشد، به نظر من بزرگی او را می‌رساند و نشان از این دارد که در سینه‌های کوچکشان قلب‌های بزرگی دارند که این چنین آرزو می‌کنند. ما همچنین انیمیشن «خیمه خورشید سوخت» را که از تولیدات کانون است در این ایام برای بچه‌ها پخش می‌کنیم. اجرای قصه نمایش «یک داستان واقعی» نیز از دیگر برنامه‌های ما در این مدت است که توسط هنرمندان خوزستان اجرا می‌شود.

سینه‌های کوچک اما قلب‌هایی به وسعت دریا/ دریافت دست‌سازه‌ها برای کودکان دلنشین است

او با اشاره به استقبال خوب کودکان و نوجوانان از برنامه‌های کانون گفت: حتی گاهی خانواده‌ای که فرزندی همراه خود ندارند نیز علاقه‌مند به تماشای برنامه‌های تماشاخانه هستند. اما نکته‌ای که برای بچه‌ها شیرین است اهدای دست‌سازه‌های اعضای کانون به زوار کوچک اربعین است که یادگاری از کانون با خود همراه دارند و این برایشان دلنشین بوده است.

بساک‌کاظمی در مورد حضور اعضای کودک و نوجوان کانون در این ایام در موکب‌ها و تماشاخانه‌ سیار نیز بیان کرد: خود اعضای کودک و نوجوان کانون در این مسیر ما را همراهی می‌کنند و به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند. به طور مثال از هندیجان و مرکز حمیدیه اعضای کانون به اجرای سرود می‌پردازند و از آنجایی که سینه‌زنی خوزستانی‌ها متفاوت است، بچه‌ها گرداننده این مراسم هستند. کودکان و نوجوانان همراه ما با دل و جان در این مسیر گام برمی‌دارند و می‌گویند ما برای امام حسین(ع) کار می‌کنیم.

او ادامه داد: تمرکز کانون، امسال باعث شد تا حضور باشکوهی در نقاط مرزی داشته باشد که ما این را به چشم دیدیم. این تجمیع و هم‌افزایی باعث شد ارزش و اندازه کانون به درستی نشان داده شود.

این مربی کانون در پایان صحبت‌های خود گفت: از ابتدای این سفر یک اتحاد و همدلی وجود دارد، چرا که همه یک مسیر را طی می‌کنند تا به حرم امام حسین(ع) برسند و از نور وجود او سیراب شوند. اینجا دیگر رنگ پوست و نژاد اهمیتی ندارد و همه یک‌رنگ و یک‌دل هستند. عشقی که در دل افراد برای امام حسین(ع) وجود دارد یکسان است به این دلیل که نقطه مشترکی وجود دارد و آن هم دیدن حرم او در این مسیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =