کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی هرمزگان سفیر اربعین در تماشاخانه سیار کانون در مرز مهران

فاطمه غلامزاده نخلی عضو کارگروه تماشاخانه سیار کشور در صفر مرزی مهران از تاثیرات تماشاخانه سیار در مراسم عزاداری سالار شهیدان در مواجهه با زایرین کودک و نوجوان گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان،غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون هرمزگان در تماشاخانه سیار در مرز مهران حضور یافت.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری چند سال متوالی است که با مستقر کردن تماشاخانه های خود در مناطق صفر مرزی به کودکان و نوجوانان و زائرین خدمات فرهنگی ارائه می دهد. پرتردد ترین مرز زائرین مرز مهران می باشد که به گفته مسئول اجرایی تماشاخانه در این مرز میزبان زائر اولی ها بودیم که با اهدا کتاب گام به گام تا داستان سفر اربعین به آنها کمک می کنیم تا خاطرات شیرین زیارت را ثبت کنند. این کتاب ویژه میهمانان کوچک پیاده روی اربعین منتشر شده است.

عضو کارگروه در تماشاخانه سیار زائرین کودک و نوجوان عنوان کرد: اجرای فعالیت ویژه نمایش بچه های محرم به کارگردانی علیرضا ترمان در ۱۰ روز با ۳۰ اجرا میهمان زائرین کودک و نوجوان بود و سایر فعالیت های فرهنگی اربعین شامل: پرده خوانی، منقبت خوانی، سرود، معرفی کتاب چهل روز عاشقانه و پخش مرثیه خوانی و ایجاد شور حسینی از دیگر برنامه های اجرایی این تماشاخانه بود.

وی افزود: اجرای مسابقه با محتوای شناخت در خصوص واقعه کربلا و یاران امام حسین (ع)و اهدا جوایز به زائر اولی ها از برنامه های ویژه تماشاخانه ها می باشد.

لازم به ذکر است تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری در ۶ پایگاه صفر مرزی و یک پایگاه در تهران و جمعا ۷ تماشاخانه در پیاده روی اربعین خدمات فرهنگی ارائه می دهند. مرزها عبارتند از:آذربایجان غربی؛مرز تمرچین، کردستان، مرز باشماق، کرمانشاه:مرزخسروی، ایلام، مرز مهران، خوزستان مرز چذابه و سیستان و بلوچستان مرز میرجاوه و برای جاماندگان اربعینی در تهران. میدان امام حسین تماشاخانه مستقر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =