پویش به تو از دور سلام برگزار شد

اعضای بیش از ۱۱۰۰ مرکز فرهنگی هنری کانون با حضور در پویش «به تو از دور سلام» عرض ارادت خود را به امام هشتم اعلام داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در آستانه شهادت امام رضا علیه السلام پویش «به تو از دور سلام» با حضور اعضای بیش از ۱۱۰۰ مرکز فرهنگی هنری کانون بصورت مجازی برگزار شد.

پویش به تو از دور سلام برگزار شد

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون که به صورت برخط در این پویش حضور داشت گفت: وجود امام رضا علیه السلام جزء جدایی ناپذیری از هویت ایرانی اسلامی ماست و در تمام امور به برکت حضور این امام مهربان نیازمندیم، از انتخاب نام فرزند تا سفر و شوق پابوسی، پیاده‌روی، قصه‌ها و نقش‌ها و رنگ‌هایی که با یاد و نام علی بن موسی الرضا علیه السلام جلوه دیگری پیدا می کند. مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سالها تلاش کردند که در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت امام رضا علیه السلام باب آشنایی با آقا را برای کودکان و نوجوانان باز کنند و راه آشنایی را نشانشان دهند. مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی افزود: آقا امام رضا علیه السلام اقیانوس بی‌کرانی هستند و ما شناگران نابلد در معرفت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام هستیم. شما کودکان و نوجوانان دارای فطرتی پاک و خدایی هستید و با نقاشی، قصه‌گویی و عکاسی تلاش می‌کنید تا با امام رضا علیه السلام ارتباط قلبی ایجاد کنید قطعا در آغوش امام مهربان هستید و امیدواریم این پویش توانسته باشد باب معرفت بیشتری را برای کودکان ونوجوانانمان به ارمغان بیاورد.

پویش به تو از دور سلام برگزار شد

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و شهادت امام رضا علیه السلام گفت: دهه آخر صفر و آیین پیاده‌روی اربعین و شهادت امام رضا علیه السلام یکی از زیباترین جلوه‌های فرهنگ دینی مذهبی ماست و ما در کانون خراسان به دنبال تدبیری بودیم تا بتوانیم فرصتی مهیا سازیم که عاشقان و دلدادگان امام رضا علیه السلام که در کانون هستند و امکان حضور در مشهد و یا پیاده‌روی را نداشتند بتوانند از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.  به برکت حضور در صحن و سرای امام هشتم علیه السلام تصمیم گرفتیم که هشت مرکز به صورت زنده در فضای اسکای روم بتوانند از نزدیک گفتگو و تعامل کنند و این مراکز از اقصی نقاط ایران عزیزمان تعیین شدند. استان‌هایی چون آذربایجان شرقی، یزد، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری، فارس و دو مرکز قوچان و کاشمر به نیابت مراکز استان خراسان رضوی که حضورشان بر غنای معنوی این ویژه برنامه افزود.  

مدیر کل استان با اشاره به سوگواره «من الحبیب الی الغریب» گفت: به تو از دور سلام ذیل سوگواره «من الحبیب الی الغریب» مهیا شد تا همه عزیزان بتوانند بصورت مجازی عرض ارادت خود را به امام هشتم تقدیم کنند. ایشان افزود: سوگواره «من الحبیب الی الغریب» با هدف عرض ارادت زائران پیاده‌روی امام رضا علیه السلام و کسانی که نتوانستند در این مراسم مذهبی شرکت کنند برگزار می‌شود. در این سوگواره از کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال که فرصت حضور در پیاده‌روی به حرم مطهر را پیدا می‌کنند خواسته شده است تا عکسها و خاطرات خود را با ما در میان بگذارند و عزیزانی که نتوانستند در این مراسم شرکت کنند با دلنوشته‌هایشان همراه معنوی این مراسم باشند.  

ایشان در خاتمه اعلام کرد: زمان ارسال آثار تا ۳۱ شهریورماه و به آدرس @kpf_khorasanrazavi در سامانه شاد و شماره تماس ۰۹۹۶۰۶۲۵۹۷۵ در ایتا آثار خود را ارسال نمایند و در هفته ملی کودک از جوایز متبرک رضوی بهره‌مند شوند.

پویش به تو از دور سلام برگزار شد

در این ویژه برنامه مهدیه حسینی‌راد از اعضای فعال نوجوان مرکز شماره ۸ به قصه‌گویی ماهک و معرفی کتاب ماهک و پرنده نوشته حسین زاهدی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت.

پویش به تو از دور سلام برگزار شد

همچنین سیدمهدیار حسینی عضو فعال مرکز شماره ۳ دلنوشته خود را برای امام رضا علیه السلام خواند و یکی از اعضای مرکز خوزستان از طریق فضای مجازی به حرم امام مهربانی وصل شد و آرزوی خود را عنوان کرد.

پویش به تو از دور سلام برگزار شد

در خاتمه حلما حاجی‌محمدی قصه‌گوی برگزیده مهرواره من کشورم را دوست دارم و برگزیده قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی عهدنامه با امام رضا علیه السلام را به نیابت از تمام کودکان و نوجوانان قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =