کد خبر: 330138
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
بازدید 195
نشست ادبی با حضور "کلر ژوبرت " در کانون استان مرکزی

نشست ادبی با حضور کلر ژوبرت نویسنده ، تصویرگر کتاب و فعال در حوزه ادبیات دینی کودکان در بین اعضای مراکز کانون پرورش فکری اراک و شهباز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر کودک و فعال در حوزه ادبیات دینی کودکان روز یکشنبه و دوشنبه ۲۰ و ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ مهمان کودکان و نوجوانان اعضای مراکز کانون پرورش فکری شهر اراک و شهباز بود .

این نشست به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون  استان مرکزی و باهمکاری  اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با حضور دکتر منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان مرکزی، شهردار و بخشدار شهر شهباز ،کارکنان و کارشناسان اداره کل کانون استان  و مسئولین و مربیان مراکز فرهنگی و ادبی و اعضا ، والدین مراکز کانون اراک ، شهباز ،شازند، آستانه و اعضای کتابخانه های عمومی و علاقمندان ادبی در روز یکشنبه ۱۹ شهریور سالن آمفی تئاتر مجتمع کانون اراک واقع در پارک آزادی و همچنین روز دوشنبه ۲۰ شهریور در کانون پرورش فکری مرکز شهباز برگزار شد.

ژوبرت5.jpg

ژوبرت نویسنده‌ای فرانسوی ساکن ایران است که اغلب آثارش را در ایران به زبان فارسی و برای کودکان منتشر می‌کند و آثار او به صورت عمده درون‌مایه‌ای مذهبی دارد و تصویرگری کتاب‌هایش را خود برعهده دارد.

ژوبرت-1.jpg

کلر ژوبرت طرح سوال عضو کانون که چه زمانی با اسلام آشنا شد را چنین بیان کرد: من بعد از انقلاب اسلامی ایران با اسلام آشنا شدم و با تحقیق و بررسی فهمیدم اسلام یک دین بین‌المللی و همچنین کامل‌ترین دین است. بعد از آن مسلمان شدم، ازدواج کردم و به ایران آمدم.

زوبرت4.jpg

این در حالی است که، مهمان نشست ادبی طرح سوال علت پرداختن به موضوع «خداوند» در همه داستان‌هایش را این‌گونه تشریح کرد: من قبل از این‌که مسلمان بشوم کاری به خدا نداشتم. بعد از آن و در اسلام دیدم مسلمان با وجود تمام مشغله‌ها و درگیری‌های روزانه حداقل در زمان نماز و سه بار در روز موظف است به خداوند برگردد و این حس زیبا در تمام داستان‌های من وارد شده است.

زوبرت2.jpg

ژوبرت به مخاطبان کودک و نوجوان یادآور شد: داشتن دفترچه خاطرات و به روی کاغذ آوردن آن‌چه در ذهنتان است، آمادگی لازم برای نویسنده شدن را ایجاد می‌کند.

ژوبرت-11.jpg
 در حاشیه برگزاری نشست ادبی  کاشت نهال یادمان کلر ژوبرت در محوطه مجتمع کانون پرورش فکری واقع در پارک آزادی  با حضور مدعوین و شرکت کنندگان و اعضا مراکز کانون برگزار شد.

زوبرت6.jpg

در پایان به پاس خدمات ارزنده در حوزه ادبیات دینی و داستان نویسی کودکان ، از طرف احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،علی گودرزی زاده مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ، شهردار و بخشدار شهر شهباز هدایا و لوح تقدیر به ایشان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =