فعالیت‌های فرهنگی کانون در ایام شهادت امام مهربانی‌ها ادامه دارد

هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر و حضور میلیونی زائران و ارادتمندان امام مهربانی‌ها در مشهدالرضا، از سوی کانون، ویژه‌برنامه امام مهربانی برای مهمانان سرزمین خورشید در استان خراسان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به این مناسبت خادمان کانون در این استان، در راستای خدمت فرهنگی به زائران پیاده در موکب‌ها، ایستگاه‌های‌ صلواتی و مبادی ورودی شهر، پای‌کار آمده‌اند تا با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تسهیل تشرف این سفر معنوی را برای زائران فراهم کنند تا در ارتقای اثربخشی معرفتی این حرکت عظیم سهیم شوند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

برگزاری سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «من الحبیب الی الغریب»

این سوگواره باهدف گرامیداشت آیین و سنت پیاده‌روی به مناسبت شهادت امام رضا علیه‌السلام در قالب‌های دل‌نوشته، خاطره‌گویی و عکاسی ویژه کودکان ۷ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود. آیین رونمایی از فراخوان سوگواره با همراهی حلما حاجی محمدی قصه‌گوی برتر کشوری و عضو فعال مرکز شماره ۴ مشهد و با حضور حجت‌الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، حجت‌الاسلام عماد دخانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان در مرکز تخصصی سینما و رسانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام و خبر آن در سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شد.

 مهلت دریافت آثار تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ است و برندگان این فراخوان در هفته ملی کودک اعلام و از جوایز متبرک رضوی بهره‌مند خواهند شد.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

برگزاری پویش «به تو  از دور سلام»

دهه آخر صفر و آیین پیاده‌روی اربعین و شهادت امام رضا علیه‌السلام یکی از زیباترین جلوه‌های فرهنگ دینی مذهبی ماست. کانون خراسان با ایجاد پویش «به تو از دور سلام» سعی کرد تا فرصتی مهیا سازد که عاشقان و دلدادگان امام رضا علیه‌السلام که در کانون هستند و امکان حضور در مشهد و یا پیاده‌روی را نداشتند فرصت بهره‌مندی از این فضای معنوی برایشان فراهم شود.

اعضای ۱۱۰۰ کتابخانه مراکز کانون کشور به‌صورت زنده از سامانه شاد، شاهد این پویش بودند و به برکت حضور در صحن و سرای امام هشتم علیه‌السلام، هشت مرکز کانون به‌صورت زنده در فضای اسکای‌روم از نزدیک با فضای معنوی حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار کردند،  این مراکز از اقصی‌نقاط ایران عزیزمان تعیین شدند. استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان شمالی، قم، چهارمحال‌وبختیاری، فارس و دو مرکز قوچان و کاشمر، مراکزی بودند که در این ویژه‌برنامه معنوی شرکت کردند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

آغاز پویش ۱۴۰۲ قصه

هم‌زمان با فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و اصل عمومی و مردمی‌سازی قصه‌گویی، کانون خراسان رضوی پویش ۱۴۰۲ قصه را آغاز کرد. در این پویش قرار است مربیان استان خراسان رضوی تا پایان امسال، ۱۴۰۲ قصه را در سطح استان و  در مراکز کتابخانه‌های کانون پرورش، مدارس، مراکز شبه‌خانواده و سایر فضاهای عمومی اجرا کنند.

باتوجه‌به آغاز این پویش هم‌زمان با اربعین حسینی اولین قصه توسط زهره اکبرآبادی مربی قصه‌گوی خراسان رضوی از مسیر پیاده‌روی کربلای معلا اجرا شد و در فضاهای مجازی منتشر شد.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

برگزاری ویژه‌برنامه «میهمانی خورشید»

مرکز فرهنگی هنری طرقبه با همکاری شهرداری این شهر،  ویژه‌برنامه «میهمانی خورشید» را در پارک تشتریان برگزار کرد. در این ویژه‌برنامه قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، سرود، معرفی شخصیت، معرفی ایام و وقایع، ایستگاه نقاشی، ایستگاه خوشنویسی، مداحی همراه با مسابقه اجرا شد و کودکان و نوجوانان با ساحت مقدس و شخصیت والای امام رضا علیه‌السلام بیشتر آشنا شدند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

استقرار مراکز سیار شهری و روستایی در مبادی ورودی شهر مشهد

ایستگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مبادی ورودی مشهد به کودکان و نوجوانان زائر، خدمات فرهنگی ارائه کردند. مربیان کانون با حضور در این ایستگاه‌ها فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، نقاشی و کاردستی را انجام دادند. این ایستگاه‌ها از روز دوشنبه ۲۰ شهریور تا جمعه ۲۴ شهریور از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر به کودکان و نوجوانان زائر پیاده‌روی شهادت امام رضا علیه‌السلام ارائه خدمت کردند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

بازدید مشاور مدیرعامل از ایستگاه‌های سیار کانون در مسیر پیاده‌روی حرم مطهر

هم‌زمان با شهادت امام رضا علیه‌السلام سمیه‌سادات ابراهیمی مشاور مدیرعامل و ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با حضور در غرفه واحد سیار  کانون در مسیر  زائران پیاده‌روی حرم مطهر از نزدیک با زائران کودک و نوجوان گفتگو و دیدار کردند.

همچنین به مناسبت شهادت امام رضا علیه‌السلام ویژه‌برنامه بهشت هشتم به‌صورت زنده از مسیر پیاده‌روی به سمت حرم مطهر رضوی از شبکه خراسان رضوی پخش شد. در این ویژه‌برنامه مصاحبه خبری با مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان انجام و به‌صورت زنده پخش شد و یکی از  اعضای نوجوان کانون به اجرای شعرخوانی رضوی پرداخت.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

بازدید از موکب‌های منزلگاه هنر و مدارس غیردولتی در مسیر پیاده‌روی حرم مطهر

سمیه‌سادات ابراهیمی و ابراهیم زره‌ساز در مسیر پیاده‌روی زائران حرم مطهر رضوی میهمان موکب هنرمندان شدند.  

موکب هنرمندان توسط اهالی هنر و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در منزلگاه هنر حدفاصل میدان فردوسی به سمت حرم مطهر مستقر بود و میزبان مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شدند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

تهیه و انتشار محتوای مناسبتی شهادت امام رضا علیه‌السلام توسط مراکز کانون استان

مراکز فرهنگی هنری بردسکن، شماره ۸ مشهد و مرکز تخصصی سینما و رسانه با تهیه پادکست معرفی شخصیت حضرت رضا علیه‌السلام، قصه‌گویی و معرفی کتاب اعترافات غلامان محتوای مناسبتی ایام را تهیه کردند که در فضاهای مجازی ایتا و سامانه شاد منتشر شد.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

حضور در  هفتمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان با حضور در این نشست خبری، ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در دهه آخر صفر را اعلام کرد.

استقرار کتابخانه‌های سیار در مبادی ورودی مشهد و شهرستان‌ها. حضور در طرح از مبدأ تا مبدأ خدمات به زائران خراسان رضوی، برگزاری پویش به تو از دور سلام  و سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی من الحبیب الی الغریب از مهم‌ترین فعالیت‌ها بودند.

کانون در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا(ع) فعال است

حضور در اولین نشست خبری مشترک مدیران ارشد حوزه تعلیم‌وتربیت استان خراسان رضوی در آستانه شهادت امام رضا علیه‌السلام

زره‌ساز با حضور در نشست خبری مشترک مدیران ارشد حوزه تعلیم‌وتربیت استان از طرح‌ها، فعالیت‌ها و ظرفیت کانون به‌عنوان یکی از نهادهای متخصص حوزه کودک و نوجوان، صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =