نشست کارکنان کانون پرورش فکری استان مرکزی با نماینده استان در مجلس خبرگان

آیت الله اراکی نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان در نشست صمیمانه با کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اراک گفت:کودکان و نوجوانان را باید با همت بلند پرورش داد و الگو و هدف آنها پیامبران الهی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، این نشست ارزشمند به منظور بهره‌گیری همکاران اداره کل مربیان مراکز و اعضا شهر اراک و مشاوران نوجوان مدیرکل کانون استان از نظرات و توصیه های معنوی ایشان ، همراه با ارایه گزارش از فعالیتهای کانون پرورش فکری استان مرکزی در روز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲،در سالن جلسات اداره کل صورت گرفت .

photo_2023-09-20_13-39-33.jpg

در ابتدای ورود آیت الله اراکی و هیئت همراه از مرکز شماره یک کانون اراک بازدید کردند.دراین نشست احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از اقدامات انجام شده سال جاری و فعالیت‌های پیش رو در کانون استان مرکزی گزارش تصویری ارایه دادند .

بعد از ارایه گزارش و دیدن فعالیت های فرهنگی و هنری ادبی کانون در استان  آیت الله اراکی گفت: جای تقدیر و تشکر دارد از زحمات که کلیه همکاران کانونی در حوزه کودکان ونوجوانان برای  پرورش فکر کودکان و نوجوانان در استان متحمل شده اید ، زحمات شما ،برای همه مردم این منت دارید که زیر ساخته کودک ونوجوان خوب  میسازید  و آرزوی توفیق بیشتر خواستارم . 

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۰_۱۳-۲۳-۴۵.jpg

آیت الله اراکی نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان گفت: کودکان و نوجوانان  باید با همت بلند پرورش داد  و کودکان را باید طوری تعمیم داد که  این همت بلند در رشد استعدادهای آنان اثر گذار باشد و نقش بسزایی ایفا کند و باید هدف و الگو آنها را پیامبران بزرگ الهی قرار بدهید تا با داستانهای پیامبران الهی آشنا شوند.

نماینده معزز خبرگان با توجه به فعالیت قصه گویی در کانون گفت: آموزش مفاهیم برتر برای کودکان ونوجوانان در قالب داستان و ضرب المثل بسیار تاثیر گذار است به شرط آنکه این آموزه های قرآنی باشد زیرا هیچ یک از کتابها به اندازه قرآن قصه و داستان ندارد. 

در این خصوص اظهار داشت: با ادبیات ملتها آشنایی دارم در هیچ ملتی ندیدم این قدر سرمایه داستانی داشته باشه  ادبیات داستانی داشته باشیم  خمسه نظامی، بوستان و گلستان سعدی، اشعار پروین اعتصامی، مثنوی علامه های بزرگ ما  یکی از کارهای مهم این است که این داستانها باید به زبان روز در بیاریم و متناسب این زمان برای کودکان ونوجوانان بیان گردد. 

ایشان یادآور شد که قصه های مرحوم پدرش در زندگی معنوی ایشان تاثیر گذاربوده و یکی از این داستانهای پند آموز را برای اعضا ومشاوران نوجوان کانون قصه گویی کرد با اشاره به اینکه روشهای تشابهی رسول اکرم (ص) برای درک مفاهیم متعالی استفاده می کردند.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۰_۱۳-۲۳-۵۰.jpg

در ادامه آیت الله اراکی به  نقش مهمی سرود که یکی از فعالیت های کانون است در تربیت کودک اشاره کرد و گفت: نقش سرود در حماسه جنگ را  دیدید و  سرود بچه های آباده یک نمونه بارز آن می باشد .

وی اذعان داشت : که بر اساس روایات حضرت فاطمه (ص) برای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سرود میخواند و میتوان کودکان را با سرود آشناکرد و بسیاری از آموزها را  به واسطه سرود تعمیم دهیم. 

وی با اشاره به فعالیتهای کانون یادآور شد برای هر مرحله ی رشد یک برنامه ویژه لازم است و باید برای مراحل زندگی بشر متناسب با آن شرایط سنی فعالیت های جانبی در نظر گرفته شود.

در ادامه با مشاوران نوجوان مدیرکل به گفتگو نشست و اعضا از نصیحت ، پند ها و داستان گویی  آیت الله اراکی بهره مند شدند. و عکسی به یادگار گرفتند.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۰_۱۳-۲۳-۵۶.jpg

در پایان احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از نماینده خبرگان استان مرکزی در جهت همکاری  با حوزه علمیه بیان داشت : حوزه علمیه اراک تقاضا کردیم بیان ارتباط بگیریم و همکاری کنیم کارگاه بزاریم این توانایی داریم برای طلاب حوزه علمیه کارگاه های ویژه برگزار کنیم  تا تخصصی تر برای کودکان ونوجوانان مثمر ثمر باشیم.

منصوری در این خصوص اظهار داشت: حوزه علمیه نیز باید ورود کند وتعامل همکاری داشته باشیم در کانون کتابهای فلسفه داریم و کامل نیست  از نکته های محتوی حوزه هم بتونیم استفاده لازم ببریم که خیلی می تواند تاثیر گذار باشد باید حوزه علمیه وصل بشود تا در آینده جریان سازی کنیم و از لحاظ محتوی و قالبی غنای امروزی داشته باشیم حضرتعالی کمک کنید این رابطه حوزه علمیه وکانون پرورش فکری  نزدیکتر باشد وتفاهم نامه همکاری ایجادگردد.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۲۰_۱۳-۲۳-۴۶.jpg

آیت الله اراکی در خصوص پیشنهاد مدیر کل کانون استان اظهار داشت : نکته قابل تاملی بود حوزه باید ورود کند از تجربه و کارگاه های مربیان کانون و محتوی غنی حوزه علمیه نیز در جهت قدم برداشتن در همت بلند برای کودکان استفاده بشود ، با هماهنگی ایشان قرار شد جلسه ای در قم برگزار شود تا در خصوص تنظیم تفاهم نامه همکاری بین کانون و حوزه علمیه تا قدمهایی برداشته شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =