حضور کودکان و نوجوانان در محیط‌های عمومی روح زندگی را تقویت می‌کند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با سعید شعرباف شهردار پیرامون فعالیت‌های مشترک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این نشست با توجه به اهمیت وجود شهری امن و بالنده برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین مرکز برای کودکان و نوجوانان می‌تواند از طرق مختلف چون طرح‌های مشارکتی و حضور در پروژه‌های شهرداری به پیشبرد اهداف مشترک کمک کند.
خدادادی ادامه داد: با توجه به اینکه کرمان جزو شهرهایی است که برای رسیدن به عنوان «شهر دوستدار کودک» تلاش می‌کند، کانون پرورش فکری می‌تواند بضاعت کارشناسی تخصصی و امکانات خود را برای حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در جامعه پای کار بیاورد.
وی پیشنهاداتی را در زمینه‌های مختلف مبلمان شهری، المان‌ها، تبلیغات مناسب برای کودکان و نوجوانان و... مطرح و با تاکید بر اینکه شهر یک موجود زنده است و یکی از مظاهر مهم زندگی کودکان و نوجوانان هستند گفت: حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در محیط‌های عمومی روح زندگی را تقویت می‌کند و ایجاد بسترهای مهم و جذاب برای حضور کودکان و نوجوانان در محیط‌های عمومی از ضروریات است.
خدادادی همچنین نام‌گذاری خیابانی به نام «کتاب» در مرکز استان را پیشنهاد داد و با تشریح فعالیت‌های فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون که در مرکز استان وجود دارند به صورت متوازن و متقارن پخش نشده‌اند و شهرداری می‌تواند با در اختیار گذاشتن یکی از خانه‌های فرهنگ و یا محیطی دیگر در غرب شهر به نیازهای کودکان و نوجوانان آن بخش شهر هم یاری رساند.
همچنین خدادادی با اشاره به گستره شصت‌گانه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که شاید در مواردی مورد غفلت قرار گرفته است گفت: اهداف و برنامه‌های مشترک بسیاری مابین شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که طرفین باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.
سرپرست کانون کرمان با یادآوری اینکه رویکرد کانون خانواده محور است و ایمان، امید و دانایی از اولویت‌های کانون است، از وجود برنامه‌هایی چون هفته جهانی کودک، جشنواره قصه‌گویی، اکران انیمیشن «بچه زرنگ» خبر داد و خواستار استفاده حداکثری از تبلیغات شهری برای آن‌ها شد و افزود: در زمینه ایجاد بسترهای تبلیغاتی در حال تدوین برنامه‌ای برای کل استان هستیم.
این در حالی است که، سعید شعرباف شهردار شهر کرمان هم با توجه به رسالت اجتماعی شهرداری درباره سیاست‌ها و برنامه‌های هم‌سو با  شهر دوستدار کودک، در همه زمینه‌های مشترک کودک‌محور که باعث افزایش روحیه نشاط و امیدآفرینی در سطح شهر می‌شود قول همکاری داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =