ویژه برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء» برگزار شد

برنامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با مشارکت کانون استان کرمانشاه همزمان با هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.

به گرازش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه از مشهدالرضا تا مشهد الشهداء کار مشترکی از کانون خراسان رضوی و استان کرمانشاه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

ویژه برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء» برگزار شد

ایراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان خراسان رضوی ضمن تبریک و تهنیت هفته دفاع مقدس گفت: شهداء دفاع مقدس یکی از مصادیق هویت فرهنگی ایرانی اسلامی است که باید قصه‌ی زندگی آنها را به مخاطب امروز منتقل کرد. وی با اشاره به رسالت کانون در قصه‌گویی و سند چشم‌انداز قصه‌گویی خراسان رضوی پرداختن به قصه‌ی شهداء را یکی از اساسی‌ترین اقدامات در این راستا دانست.  

ویژه برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء» برگزار شد

محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان، در حاشیه‌ی این برنامه گفت : ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌های جامعه‌ی ماست، به ویژه برای نسل کودک و نوجوانی که با اتفاقات ایام دفاع مقدس مواجه نبودند و ما باید این مساله را به این نسل انتقال دهیم؛ لذا هفته‌ی دفاع مقدس فرصت خوبی برای این کار است.  وی با اشاره به تعامل استان‌ها با یکدیگر، افزود : از جمله اتفاقات خوب این است که کانون‌های استان‌ها در سراسر کشور بتوانند به برنامه‌های مشترک با یکدیگر برسند که این مهم در این برنامه محقق شد و نمونه‌ی ارزشمندی از هم‌افزایی بین دو استان کرمانشاه و خراسان رضوی بود.

بخش بعدی برنامه معرفی سرزمین، تنگه مرصاد بود که مربی استان کرمانشاه با حضور در محل تنگه مرصاد به معرفی این مکان و عملیات مرصاد به عنوان آخرین عملیات دوران دفاع مقدس پرداخت. سپس معرفی شخصیت شهید محمود کاوه  توسط اعضاء و مربیان خراسان رضوی انجام شد و در ادامه محمود خرقانی کارشناس فرهنگی استان خراسان رضوی به قصه‌گویی و زهرا محدثی مربی و شاعر کانون خراسان به شعرخوانی با موضوع دفاع مقدس پرداخت.

شعرخوانی و خاطره‌گویی توسط مربیان استان کرمانشاه از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

ویژه برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء» برگزار شد

در ادامه برنامه همکاران سیار خراسان رضوی با حضور در حرم مطهر رضوی به نیابت از سه شهید نوجوان استان کرمانشاه شهیدان(شهید احمدقلی دوستی، شهید عبدالمجید شعیری، شهید بهمن عظیمی) زیارت نیابتی انجام دادند و خانواده های آنها از طریق فضای مجازی نظاره‌گر این این زیارت بودند.

ویژه برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء» برگزار شد

در خاتمه خانواده‌های شهدای نوجوان کرمانشاه توسط مدیر کل استان کرمانشاه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =