هر چه زیرساخت‌ها در حوزه‌ی کودک ارتقا یابد در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی بهره برداری خواهیم کرد

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز بر ضرورت توجه به حوزه‌ی کودک و ارتقا زیر ساخت‌های این حوزه به منظور بهره مندی در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی تاکید کرد.

محمد جواد کاظمینی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی و رییس جلسه در ابتدای دومین نشست هم اندیشی هفته‌ی ملی کودک در استان البرز که صبح روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲۱ در سالن شهدای دولت استانداری البرز، برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از اهمیت به موضوع مهم کودک و دور هم جمع شدن فعالان این حوزه و قدردانی ار تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت تمامی دستگاه‌ها باید در حوزه‌ی کودک اهتمام ورزند و هفته‌ی ملی کودک را فرصت مغتنمی برای شروع کار مشترک به منظور انجام فعالیت‌های اثربخش برای کودکان قرار دهند.

این مقام مسؤول ضمن بیان لزوم شناخت آسیب‌های موجود و نیازمندی‌های  حوزه‌ی کودک و نوجوان  گفت انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها با تمام توان پای کار بیایند و  افزود این فعالیت‌ها نیازمند توجه جدی است و هر چه زیرساخت‌ها وبرنامه‌ریزی‌ها را در حوزه‌ی کودک ارتقا دهیم در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی بهره برداری خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت ایام ماه مبارک ربیع و ولادت با سعادت پیامبر مهر و رحمت و تدارک فضای متناسب پر شورو نشاط به منظور اجرای فعالیت های جذاب برای کودکان و نوجوانان در گستره‌ی شهر کرج و استان البرز، از دیگر مواردی بود که ایشان  به آن‌ها اشاره کرد.

کاظمینی گفت در شرایطی که دشمنان مشغول برنامه‌ریزی و تدارک برای اهداف خودشان هستند اگر چنانچه ما از بایدها غفلت کنیم شرایطی را به وجود خواهیم آورد که آن‌ها بتوانند روی کودکان و نوجوانان ما تاثیر بگذارند.

شناسایی توان و استعداهای خاص کودکان در این هفته، استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و تدارک برنامه‌های خانواده محور، توجه ویژه به  کودکان مناطق کم برخوردار، کودکان دارای نیازهای ویژه و بیماری‌های خاص،  اجرای سرودها و نمایش‌های خیابانی، به صدا در آمدن زنگ روز کودک در مدارس و پیوست بسیار خوب رسانه ای و فرهنگی و پوشش مناسب اخبار در صدا و سیمای استان از دیگر نکاتی بود که توسط رییس جلسه مطرح شد.

هر چه زیرساخت‌ها در حوزه‌ی کودک ارتقا یابد در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی بهره برداری خواهیم کرد

تدارک و برنامه‌ریزی فعالیت‌های جذاب و اثربخش برای کودکان

زینب عاشری، مدیر کل کانون و مسوول فعالیت‌های اجرایی هفته‌ی ملی کودک در استان البرز نیز در سخنانی ضمن تبریک ایام با سعادت ماه ربیع و ولادت فرخنده ی فخر عالم ، پیامبر نور و مهربانی و قدردانی از اهمیت مسؤولان استان به ویژه نماینده‌ی محترم ولی فقیه و امام جمعه‌ی کرج به حوزه‌ی کودک به منظور راه اندازی قرارگاه تخصصی برای بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و استاندار گرامی و قدردانی از اختصاص فضای استانداری به برگزاری این جلسه‌ی ارزشمند گفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیوه‌نامه ی هفته‌ی ملی کودک را با همکاری مرجع حقوق کودک در وزارت دادگستری تنظیم و با هدف توجه دادن افکار عمومی به سمت حوزه‌ی پر اهمیت کودک و نیازها و خواسته‌های آنان منتشر کرده است.

این مقام مسؤول در ادامه عناوین روزشمار هفته‌ی ملی کودک ( ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه سال ۱۴۰۲) را قرائت کرده و از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه خواست تا برای تدارک و برنامه‌ریزی فعالیت‌های جذاب و اثربخش برای کودکان و نوجوانان، تلاش کنند.

عاشری در سخنانش به فعالیت های زیر بنایی حوزه‌ی کودک اشاره کرد و افزود سازمان ملی تعلیم و تربیت اگر چه سازمان نوپایی است اما به فرموده‌ی وزیر محترم باید بذر آن در عمق مناسبی کاشته شود تا به درخت تنومندی تبدیل شود و امیدواریم با توجه به زیست بوم استان، فعالیت های مناسبی برای کودکان و نوجوانان شکل گیرد.

این مقام مسؤول در ادامه به بیان برنامه‌های پیشنهادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتظارات این سازمان از نهادهای همکار در دو سطح برنامه برای بچه‌ها و برنامه برای اولیای تربیتی پرداخت.

کودکان و نوجوانان امروز از بحران هویت رنج می‌برند

معصومه آقایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری البرز نیز در سخنانی از اهمیت حوزه‌ی کودک و لزوم توجه به فعالیت‌های ارزشمند برای آنان سخن گفت و افزود کودکان و نوجوانان امروز از بحران هویت رنج می‌برند و باید متولیان امر برنامه‌های زیر ساختی و ریشه‌ای تدارک دیده و اجرا کنند.

این مقام مسؤول افزود غفلت از توجه به هویت شناسی به کودکان و نوجوانان سبب شده است که کودکان و و نوجوانان امروز به شدت درگیر فضای مجازی شده وبسیاری از آنان  به ربات تبدیل شده‌اند.

پس لازم است تا تمام برنامه‌ها و سرگرمی‌های کودکان و نوجوانان پیوست فرهنگی داشته باشد.

ایشان تاکید کرد که هفته‌ی کودک باید فرصتی باشد برای شناخت توانمندی ها و ظرفیت ها و هر سال بر غنای برنامه‌ها افزوده شده و به صورت مستمر در تمام ایام سال اجرا شود تا به دستاوردها ی خوبی رسیده و شهروندان بهتری را برای فردای جامعه تربیت کند.

در ادامه‌ی این نشست دیگر اعضای جلسه پیشنهادات اجرایی خود بر اساس روزشمار هفته‌ی ملی کودک را اعلام کرده و توانمندی ها و ظرفیت‌های خود در حوزه‌ی نشاط اجتماعی، سلامت، مطالعه و کتابخوانی و مسابقات فرهنگی، هنری به اشتراک گذاشتند.

در این نشست همچنین از پوستر فیلم سینمایی پویا نمایی«بچه زرنگ» محصول گروه هنرپویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

این پویا نمایی از ۵ مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت همزمان در سینماهای سراسر کشور، اکران خواهد شد.

لازم به توضیح است ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و دستگاه‌های عضو کارگروه همه روزه فعالیت‌های مختلفی را بر اساس روزشمار و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برای کودکان تدارک دیده اند که به زودی به اطلاع تمام هم استانی های عزیز خواهد رسید.

علاقه مندان جهت آگاهی از این برنامه‌ها و حضور در فعالیت هاای کانون با مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرج و هشتگرد تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =