جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک در سنندج تشکیل شد

اولین جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک امروز پنج شنبه 6 مهرماه با حضور معاون سیاسی امینتی استانداری کردستان، مدیران و معاونین ادارات استان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این جلسه با قرائت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صحبت هایش را آغاز کرد و گفت : جمله‌ای راجع به مسأله‌ی کودکان و نوجوانان عرض کنم: حقیقتاً باید بگویم که اگر مسؤولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسأله‌ی کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال میکنم خیلی از آنهایی که مسؤولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسأله بپردازند. امروز قضیه‌ی تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور حتّی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش خیلی تفاوت کرده است  پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم، درباره‌ی آن خیلی فکر کنیم و اهمیت آن را خیلی بشناسیم،که احساس میکنم برای برخی از مسؤولان امور فرهنگی دست‌اندرکاران، مسأله به این شکل مطرح نیست!  بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده می شود از آنها هر شخصیت عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند.

حمید رضا گوهری با اشاره به اینکه بیانیه حقوق کودک، یک سند بین‌المللی ارتقاء حقوق کودکان است گفت: ما باید تلاش کنیم که المان ها و برنامه هایی خاص برای کودکان ونوجوانان داشته باشیم و نگاه ویژه ای از ۱۵ تا ۲۱ مهر در هفته ملی کودک به این مسائل بیندازیم و کار و فعالیت در عرصه کودک را جدی بگیریم و جلسات مستمری را در این حوزه برگزار کنیم.تا تصمیم گیری های صحیح صورت پذیرد

. گوهری در ادامه با پخش تیزر مربوط به انیمیشن بچه زرنگ گفت : این انیمیشن سینمایی محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و به همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است. این فیلم سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و بعد از کاندیدا شدن در ۶ بخش در رقابت با دیگر فیلم‌های سینمایی، سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کرد و از روز گذشته اکران این انیمیشن آغاز شده است و پیوست های فرهنگی این انیمیشن هم در حال تولید و توزیع است.

گوهری تصریح کرد، برنامه های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در ۱۹ بند آماده شده است که جهت بهتر اجرایی شدن به مشارکت و همکاری دیگر سازمان ها صورت می پذیرد.

 وی خاطر نشان ساخت: ما در تلاش هستیم که حضور بچه ها را در کنار والدین داشته باشیم و برگزاری جلساتی اینچنین را در تمام شهرستان ها داشته باشیم.

گوهری به ویژه برنامه ۱۶ مهر اشاره کرد که در قالب جشن بادبادک ها و در باغ شهدای ۲۸دی برگزار خواهد شد .

کودکان آغازگر جلسه ای بودند به ضرورت ویژه برنامه های هفته ملی کودک برگزارشد، قرائت آیاتی از کلام الله مجید با صوت روحانی یکی از اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره سه سنندج و قرائت متن ادبی توسط یکی از اعضای مجتمع فرهنگی هنری سنندج مبنی بر گفت و گوی صمیمانه با مسئولین و درخواست های ایشان به عنوان نمایندگان کودک ونوجوان استان انجام گرفت . شیوه ی آغازین این جلسه مورد استقبال کلیه ی مسئولین قرار گرفت و کودکان حاضر در جلسه مورد تشویق قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در این جلسه کلیه حاضرین در جلسه به بیان نظرات خود پرداخته و قول همکاری در اجرای بهتر برنامه های هفته ملی کودک را دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =