آموزش نقالی همزمان با نشست انجمن قصه‌گویی برگزار شد

کارگاه آموزش نقالی با تدریس لیلاسادات موسوی همزمان با نشست انجمن قصه‌گویی روز پنجشنبه ۶ مهرماه با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای انجمن قصه‌گویی و علاقه‌مندان در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره ۹ قم برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم کارگاه آموزش نقالی با تدریس لیلاسادات موسوی همزمان با نشست انجمن قصه‌گویی روز پنجشنبه ۶ مهرماه با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای انجمن قصه‌گویی و علاقه‌مندان در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره ۹ قم برگزار شد. 

آموزش نقالی همزمان با نشست انجمن قصه‌گویی برگزار شد

در ابتدای این نشست فراخوان جشنواره قصه‌گویی و سوالات حاضران در خصوص آن مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت. 

بخش دوم این نشست به آموزش نقالی توسط لیلاسادات موسوی اختصاص داشت. موسوی درباره نقالی گفت: تاریخچه‌ی آغاز نقالی و قصه گویی که به قدمت آفرینش است. نقالی هنری دیرین و فراتر از قصه‌ها و اساطیر است.برای یک نقل خوب به شنونده و بیننده نیاز داریم. بزرگترین ابزار نفس کلام و بدن ماست مدیریت ابزار و در اختیار بودن آن ها بسیار مهم است. بدن و صدا باید در اختیار نقال باشد و نقال باید هوشمندانه آنها را مدیریت کند و برای نقلِ بهتر قصه از آنها کمک بگیرد.

در ادامه یکی از اعضا به نقالی پرداخت و از نقد و نظرات لیلا سادات موسوی بهره مند شد. 

آموزش نقالی همزمان با نشست انجمن قصه‌گویی برگزار شد

در ادامه نشست قصه‌گویی فهیمه مرزبان مربی فرهنگی کانون به آموزش نکاتی در خصوص  چگونگی استفاده از بیان در اجرای قصه گویی پرداخت. و اعضا با هیجان صدا و انواع گام های صدا از لحاظ شدت صدا و اکسان گذاری به موقع در قصه گویی را با انجام تمرینات عملی در این نشست آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =