تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در جلسه کارگروه استانداری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه استانداری، با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در استانداری برگزار شد.

در این جلسه، که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری حضور داشتند، محمدرضا سالاری با اشاره به هجوم همه جانبه‌ی دشمنان به حوزه‌ی کودک و نوجوان، در رسانه و در ابعاد متفاوت، با هدف دورکردن آنان از آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای این بخش از جامعه در نظر گرفته و تعریف کرده است، گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تعریف شده که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان از بسیاری از آسیب‌های دشمن جلوگیری کرد.

مدیرکل کانون استان در ادامه با بیان این نکته که در طول تابستان، 8000 هزار کارگاه برای اعضای کانون در مراکز فرهنگی‌هنری اجرا شده، از برپایی 31 نمایشگاه از این آثار در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: برای توفیق در زمینه توانمندسازی کودکان و نوجوانان نیاز به یک هم‌افزایی و همدلی جمعی از سوی همه‌ی کسانی داریم که در حوزه کودک صاحب‌نظر هستند و دغدغه دارند.

سالاری در بخش دوم سخنان خود، از آغاز اکران پویانمایی بچه زرنگ در استان در هفته ملی کودک خبر داد و افزود: بچه زرنگ با توجه به کیفیت تولید جهانی، نکات آموزنده و معرفی قهرمانان بومی در زمینه هویت‌بخشی به قشر کودک و نوجوان اثری شاخص است و به همین دلیل، دیدن این پویانمایی به خانواده و فرزندان توصیه می‌شود.

رییس کارگروه کودک و نوجوان استان هم‌چنین از پیش‌بینی بیش از 800 کارگاه برای کودکان و نوجوانان و مادران، در طول هفته ملی کودک خبر داد و افزود: برای رسیدن به این هدف همه‌ی ظرفیت‌های ما در 31 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی تلاش خواهند کرد.

برگزاری جشن محوری هفته ملی کودک، غبارروبی از مزار شهدای کودک و نوجوان، تقدیر از اعضای برگزیده کانون در جشنواره‌های گوناگون، اجرای نمایش عروسکی و تئاتر، حضور در مدارس سراسر استان بخشی از برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک بود که سالاری به آن اشاره کرد.

در این جلسه، هم‌چنین، مدیرکل کانون به اجرای نمایش دنیای خیال انگیز من، هم‌زمان با هفته ملی کودک، در شمال، مرکز و جنوب استان اشاره کرد و از نمایندگان دستگاه‌ها خواست برای بهره‌مندی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان از این ظرفیت، تمام توان خویش را به کارگیرند تا شادی را به آنان هدیه کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سخنان خود را با عرض خداقوت و تبریک به همکاران مجموعه‌ی کانون آغاز کرد و گفت: برنامه‌های متنوع کانون، فصل تابستان پرباری را در سیستان و بلوچستان برای کودکان و نوجوانان رقم زد و گامی بود در جهت توانمندسازی آنان.

لیلا سایگانی ادامه داد: فضای مجازی کودکان و نوجوانان را وارد بسیاری از مسایلی کرد که مناسب گروه سنی آنان نبود و این موضوع رسالت ما را سنگین‌تر از پیش می‌کند.

وی سپس با اشاره به برنامه‌های کانون برای هفته ملی کودک، توجه به شهرستان‌ها و حاشیه شهرها را از نقاط قوت این برنامه دانست و افزود: برای تحقق برنامه‌ها، نیازمند حضور و همکاری همه‌ی دستگاه‌ها هستیم تا کودکان و نوجوانان بیشتری از آنها بهره‌مند شوند.

سایگانی در همین راستا افزود: با استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها می‌توان برنامه‌های موثرتری در شهرستان‌ها اجرا کرد.

بخش دیگری از این نشست به سخنان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اختصاص داشت که در این بخش نماینده آموزش و پرورش استان، ضمن اعلام آمادگی مدارس برای همکاری با کانون، به ویژه در حاشیه شهر، به برنامه‌های سازمان خود اشاره کرد و گفت: برای بهره‎برداری بیشتر نیازمند هماهنگی هستیم.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پیشنهاد برپایی دبیرخانه دائمی کودک را، به ریاست کانون استان، مطرح کرد تا این امکان فراهم شود که در طول سال بتوان در خصوص مسایل مختلف این حوزه نشست‎های تخصصی برگزار کرد.

نمایندگان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج)، کارشناس امور اجتماعی استانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، صدا و سیما، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی، هلال احمر، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اداره‌کل ارشاد اسلامی و فرماندهی مرزبانی نیز ضمن اعلام برنامه‌ها، آمادگی سازمان خود را برای همکاری با کانون اعلام کردند.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در جلسه کارگروه استانداری سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =