برگزیدگان سومین جشنواره «آواز ققنوس» معرفی می‌شوند

دبیرخانه سومین جشنواره ادبی «آواز ققنوس» با موضوع «بازآفرینی افسانه‌های بومی ایران» از معرفی برگزیدگان این رویداد ادبی همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار شرکت‌ کرده در سومین جشنواره «آواز ققنوس» با موضوع «بازآفرینی افسانه‌های بومی ایران» در مرحله داوری قرار دارد و نتایج این داوری هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در آبان ۱۴۰۲ اعلام می‌شود.

بنا بر اعلام قبلی دبیرخانه این رویداد، قرار بود نتایج جشنواره ۸ مهر ۱۴۰۲، مصادف با روز بزرگداشت «مولانا» اعلام شود اما به علت تمدید زمان دریافت آثار و نیز تعداد بالای آثار دریافتی و مشارکت گسترده مخاطبان و نیاز زمان لازم برای داوری،  اعلام نتایج به آبان ماه و هفته کتاب و کتابخوانی موکول شد.

جشنواره ادبی «آواز ققنوس» با پی‌گیری اهدافی چون پرورش توان نوشتاری نویسندگان برای تولید آثاری ارزشمند و خلاقانه برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه‌ای ویژه همکاران اهل قلم کانون در راستای ایجاد شور و نشاط کاری، آشنایی و مطالعه عمیق‌تر متون نظم و نثر ادبیات کهن ایران از سوی شرکت‌کنندگان، آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با شیوه‌های صحیح بازآفرینی متون‌کهن در دو بخش آزاد و همکاران اهل قلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در این جشنواره، مخاطبان در دو قالب داستان کوتاه (حداکثر ۳هزار کلمه) و شعر (نیمایی، کلاسیک و آزاد) به خلق اثر می‌پردازند.

دبیرخانه مهرواره «آواز ققنوس» در تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری مستقر است. علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۸۸۹۷۱۲۸۸ (داخلی ۱۲۲) تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =