کد خبر: 330909
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
بازدید 173
نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک برگزار شد

نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه در محل اداره کل کانون پرورش فکری قم برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه در محل اداره کل کانون پرورش فکری قم برگزار شد. 

در ابتدای این نشست که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، محمد غفاری مدیرکل کانون استان پس از خوشامدگویی و تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به تشریح ویژه برنامه‌های کانون استان در هفته ملی کودک پرداخت.  غفاری گفت: برای این هفته چند برنامه شاخص و ویژه در نظر گرفته شده که با هم افزایی، رونق هرچه بیشتر به هفته کودک بدهیم. همچنین امسال در راستای عدالت فرهنگی به برگزاری برنامه در روستاها و شهرستان‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.
بر این اساس روز ۱۵ مهر  ساعت ۱۰ صبح افتتاحیه هفته ملی کودک با حضور کودکان و مسئولین استانی در مرکز شماره ۶ کانون واقع در بوستان مهدی (عج) برگزار خواهد شد. کارگاه‌های جذاب در سطح بوستان و نمایشگاه آثار اعضا در فصل تابستان بخش جنبی این جشن خواهد بود. 
 همچنین در همین روز بخش سیار روستایی با حضور در قمرود  که از روستاهای عشایری قم است به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان خواهد پرداخت.
در روز ۱۶ مهر نیز  افتتاحیه نمایشگاه آثار نقاشی کودکان ونوجوانان در کارگاه‌های کانون پرورش فکری در مجتمع شهید آوینی را خواهیم داشت که این نمایشگاه به مدت سه روز صبح و عصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
روز ۱۷ مهرماه کارگاه آموزش مهارت فرزند پروری ویژه اولیا در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری ویژه والدین پیش‌بینی شده است.  همچنین امسال برای نخستین بار هر روز ساعت ۱۶ در ایام هفته ملی کودک برنامه کودک مدادرنگی شبکه نور از کانون پحش خواهد شد.
کودکان روستای جعفریه که اعضای مرکز پستی کانون هستند نیز روز دوشنبه ‍۱۷ مهرماه میزبان و میهمانان برنامه هفته ملی کودک با همراهی مربیان کانون خواهند بود. 
دیگر برنامه شاخص که برای نخستین بار در این سال برگزار می‌شود و امید داریم به رویداد همیشگی تبدیل شود اجتماع بزرگ کودکان مهدوی است که روز سه شنبه ۱۸ مهرماه در طریق المهدی بلوار پیامبر اعطم  از ساعت ۴  در عمود ۷۰ تا ۱۰۰ برگزار خواهد شد تا کودکان با امام زمان (عج) عهد و پیمان ببندند.
شادپیمایی عروسک‌ها نیز برای سومین سال متوالی  روز پنج شنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۵ از جلوی شهربازی بوستان علوی آغاز شده و امید داریم لحظات شاد و به یادماندنی برای کودکان و نوجوانان رقم بزند و موجب افزایش نشاط اجتماعی شود.
عصر جمعه  آخرین روز هفته ملی کودک در یوستان لاله کهک با همکاری شهرداری کهک میزبان کودکان و نوجوان کهک هستیم. این پایان برنامه‌های هفته ملی کودک خواهد بود.

نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک برگزار شد

در ادامه این جلسه شهرزاد حدادپور کارشناس آموزش و پژوهش کانون  هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک تاکید بر نقش دوران کودکی و اهمیت این دوره سنی دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود برنامه های پیش بینی شده بر اساس روزشمار هفته ملی کودک طراحی شده و در دو دسته برنامه‌های درباره کودک و برنامه‌های برای کودک قرار می‌گیرد.  که برنامه های درباره کودک شامل نشستهای تخصصی برای والدین و اولیای تربیتی است.
 روز ۱۶ مهر ماه نیز  طرح عضویت رایگان برای کلیه علاقه‌مندان فعال خواهد بود. 
حدادپور همچنین از برگزاری برنامه های شاد برای کوکان بیمار در بیمارستان کودکان توسط مربیان کانون و همچنین تقدیر از فرزندان شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت در ویژه برنامه‌های مراکز کانون در این هفته خبر داد. و افزود سعی کردیم تمام کودکان را در برنامه‌ها در نظر بگیریم. 


ادامه این جلسه به پرسش و پاسخ خبرنگاران در خصوص برنامه‌های هفته ملی کودک و فعالیتهای جاری کانون اختصاص داشت. ارائه آماری از خدمت رسانی به بیش از ۱۵ هزار نفر در کارگاه‌های تابستانی، استقبال از رشته‌های جدید کارگاه‌های کانون از قبیل نانو و باستان شناسی،  حضور گسترده تماشاخانه سیار در مناسبتهای مختلف در سطح شهر و روستاها و مناطق حاشیه‌ای قم ، گزارشی از رویداد پنجشنبه بازی  از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

غفاری همچنین از اکران بچه زرنگ از تولیدات کانون پرورش فکری در سینما کانون خبر داد. این اثر هویتی ملی مذهبی دارد و با دنبال کردن بحث محیط زیست، ببر مازندارن و آهوی زرد ایرانی به تقویت ریشه‌ها و تعلقات کودکان می‌پردازد.  وی افزود در حال افتتاح یک مرکز خلاقیت و بازی در پردیسان هستیم که بیش از انکه که مجوز محور باشد خلاقیت محور است تا الگویی برای خانه‌های بازی در سطح شهر باشد. برای نوجوانان نیز مرکز نوجوان با عنوان کانونیوم افتتاح می‌کنیم که محوریت آن بازی‌های راینه ای و واقعیت مجازی خواهد بود. هدفمان این است در این این حوزه الگویی برای بخش خصوصی باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =