کد خبر: 330996
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
بازدید 114
اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

نشست شعر، قصه و خاطره طنز دفاع مقدس با حضور احمد یوسف‌زاده و جمعی از شاعران استان کرمان در سالن باران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، به مناسبت هفته ملی کودک اولین نشست شعر، قصه و خاطره طنز دفاع مقدس با عنوان «قمقمه» ۱۳ مهر ۱۴۰۲ با حضور و خاطره‌گویی احمد یوسف‌زاده آزاده و نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» و شعرخوانی طنز مسلم حسن‌شاهی، سمیه یاوری، زهرا میریان و آرزو کبیری‌نیا شاعران استان در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، احمد یوسف‌زاده دو خاطره جذاب از دوران اسارتش را برای حاضران تعریف کرد. اولین خاطره ماجرای دانه‌ کدویی بود که حسن هارونی مخفیانه در اردوگاه کاشته و به آن رسیدگی کرده بود تا به ثمر بنشیند. خاطره دوم راوی «آن بیست و سه نفر» قصه «دال عدس»، صبحانه‌ای که به مدت هشت سال در دوران اسارت به اسرا می‌دادند و دلتنگی او بعد از آزادی برای این خوردنی خاص بود.

این در حالی است که، آرام امینی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری شهر کرمان و برگزیده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قصه «ور آر یو حسن» را تعریف کرد و آرمان یعقوبی عضو کانون پرورش فکری هم کتاب «ترکش ولگرد» نوشته داوود امیریان را با قصه‌گویی داستان «مارادونا در خط مقدم» معرفی کرد.

اجرای دو سرود «سردار سلیمانی» و «ایران» از سوی اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های این نشست طنز و دلپذیر بود. در پایان هم از خاطره‌گویان و شاعران تقدیر و تشکر شد.

در این نشست اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری شهر کرمان، بچه‌های پرورشگاه همایون صنعتی، مخاطبان نوجوان فرهنگسرای «قمربنی‌هاشم(ع)»، اکبر خدادادی سرپرست، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش و ... نیز حضور داشتند.

اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پیش‌بینی کرده نشست قمقمه در طول سال با حضور دیگر ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس تکرار و تشکیل شود.

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

اولین نشست «قمقمه» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =