پیام تبریک فرماندار سمنان به‌مناسبت هفته ملی کودک/  فرصتی مغتنم برای معرفی و تبیین هنر تلاش‌گران کانونی

فرماندار سمنان در پیامی فرارسیدن هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک را تبریک گفت و کودکان را سرمایه‌های ارزشمند و آینده‌ساز هر جامعه‌ای دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمد بهرامی فرماندار سمنان در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های ارزشمند و آینده‌ساز هر جامعه‌ای دانست که می‌توانند چون خورشیدی تابان، آینده‌ی آسمان ایران اسلامی را روشن نگه‌ دارند.

پیام تبریک فرماندار سمنان به‌مناسبت هفته ملی کودک/  فرصتی مغتنم برای معرفی و تبیین هنر تلاش‌گران کانونی

در متن پیام فرماندار سمنان آمده است:

«کودکان آیینه‌ی تمام‌نمای هستی و فصل روشنِ زلالی و مهربانی هستند. با کودکان، دنیا جای امن‌تر و سرشارتری از صلح است، آن‌گاه که فارغ از همه‌ی رنگ‌ها به رویایی مشترک جهان را به تماشا می‌نشینند. اختصاص روز و هفته‌ای برای کودکان؛ این آیه‌های روشن الهی که در پاکی و صفا، یک‌رنگی و وفا، اسوه و آموزگار همه‌ی ما هستند چه زیبا و دلنشین است. نشاط و مهربانی و تکاپو را باید از آن‌ها آموخت، آن‌ها که امانت‌های الهی در جامعه و صاحبان فردای این مرز و بومند و ساختن آینده‌ای زیبا، آباد و آزاد چیزی جز تربیت این غنچه‌های هستی نیست.

تکریم این روز، فرصتی مغتنم  است برای معرفی و تبیین هنر تلاش‌گران کانونی که با تمام قوا در این عرصه حاضر شده و به‌طور مستقل و مکمل عنصری مؤثر در آموزش و پرورش فکری کودکان این دیار محسوب می‌شوند.

اینجانب این مناسبت را که با اعیاد خجسته ربیع‌الاول تقارنی میمون یافته به تمامی کودکان عزیز ایران اسلامی به‌ویژه نونهالان و نوجوانان شهرستان سمنان که همچون خورشیدی تابان در این خطه کویر خودنمایی می‌کنند صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم کودکان سرزمین و شهر و دیار ما که از عوامل پیوند بین نسل گذشته و آینده هستند با پرورش صحیح بتوانیم آداب و رسوم و ارزش‌ها را زنده نگه داشته و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

در سنوات اخیر شهر سمنان عنوان «شهر دوستدار کودک» را به‌صورت پایلوت کسب نموده است؛ اما برای تحقق جامع این عنوان باید زیرساخت‌های موجود را توسعه و تقویت کنیم و امکاناتی ازجمله پارک‌ها و فضای بازی با امنیت کافی، محل‌های عبور و مرور ایمن، ایجاد مبلمان شهری مناسب و متناسب با سلایق کودکان را در شهر فراهم سازیم.‌ باید با ایجاد بسترهای مناسب به آن‌ها اجازه بیان عقایدشان را بدهیم و به نحوی آن‌ها را برای پذیرش مسئولیت‌های آینده آماده کنیم.

شهر دوستدار کودک متعلق به تمامی کودکان با هر وضعیت و شرایط است و یقیناً باید برای تحقق این موضوع به کودکانی که بنا به دلایلی دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی هستند توجه ویژه شود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =