پیام تبریک سردار جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان به  مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان طی پیامی با شعار کودک، صلح امنیت و محیط زیست روز جهانی و هفته ملی کودک را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، سردارعلی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با توجه به اهمیت به جایگاه کودکان در جامعه و شعار روز جهانی و هفته ملی کودک طی پیامی این مناسبت را تبریک گفت.

پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی کودک که در ایران اسلامی شانزدهمین روز از مهرماه می باشد فرصتی برای یادآوری جایگاه کودکان و نوجوانان و ورود به دنیای آنهاست.
کودکان در واقع سرمایه های آینده جامعه هستند و برای رشد و بالندگی خود حقوقی دارند که خانواده و جامعه باید آنها را بشناسد و به او اعتماد کنند تا او نیز بتواند به والدین و جامعه خود اعتماد کند. محیطی مناسب برای زندگی کودک زمانی لذت بخش است که حق و عدالت در جریان باشد.

افزایش آرامش و احترام و رفع نگرانی محیطی، برای کودکان جز اهداف روز جهانی کودک محسوب می شود که جامعه و خانواده باید این اصول را رعایت کنند.

خانواده رکنی بسیارمهم در رشد و تربیت کودکان است. همچنین مسئول برقراری و حفظ امنیت روانی_امنیت جانی و امنیت اقتصادی فرزندان خانواده است.

لازمه داشتن جامعه ای همراه با کودکان سالم، آگاهی و آموزش آنهاست که بسیار اهمیت دارد. مقام معظم رهبری در تایید این کلام کودکان را ذخیره ارزشمند جامعه معرفی می کند و در مورد اهمیت آموزش و آگاهی کودکان می فرماید : مسئولان باید بدانند که چه کاری با مغز و دل و احساسات لطیف کودک انجام می گیرد. وقتی کودکی آموزشی می بیند یا چیزی یادمی گیرد اثرآن امروز و فردا مشخص نخواهد شد بلکه اثرش در جذب ها و دفع ها و احساسات آینده اش نشان داده خواهد شد.

هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است برای طرح و شناسایی مسائل کودکان و برنامه ریزی برای آینده درخشان آنان. کودکان و نوجوانان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند به خصوص اگر امکانات کمتری در اختیارشان باشد.

دنیای با آرامش توام با امنیت و سلامت روان حق کودکان است این حق الهی را از این آینده سازان نگیریم. ما به عنوان پلیس و خادم مردم، وظیفه برقراری امنیت را برای خانواده و کودکان برعهده داریم. من و همکارانم در انتظامی استان عهد می بندیم تا پای جان برای امنیت و آرامش کودکان سرزمین مان تلاش و مجاهدت کنیم.
سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =