برگزاری نشست تخصصی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرروش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» را روز یکشنبه ۱۶مهرماه ۱۴۰۲با حضور حبیب آل کرد، سرپرست اداره کل، مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی، برگزار کرد.

میهمان برنامه ضمن تأکید بر اهمیت دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت انسان توضیح داد: دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دوران هر فرد در زندگی فردی و اجتماعی آن معرفی می‌شود و در واقع در دوران کودکی است که هویت واقعی و شخصیت اصلی انسان در بزرگ‌سالی شکل می‌گیرد، بر همین اساس باید نگاه ویژه‌تری بر این دوران داشت و نیازسنجی آموزشی و تربیتی، نیازهای مادی و عاطفی در این برهه از زندگی را در اولویت هر خانواده و جامعه قرار داد.

وی با توجه با اینکه هر انسانی از نظر تفکر و مواجه شدن با زندگی منحصربه‌فرد خود دارای خصوصیات اخلاقی و گفتاری خاصی است، از والدین خواست به هیچ عنوان از کودک خود انتظار رفتار مشابه با سایر کودکان را نداشته باشند و هر کودک را با تفاوت‌های که دارد به خوبی درک کنند تا حساس‌ترین برهه زمانی رشد انسان با آرامش سپری شود.

بهادری در ادامه رابطه روان سالم و جسم سالم را مهم دانست و عنوان کرد؛ روان سالم و جسم سالم هر دو با هم ارتباط مستقیم دارند به این معنی که: روانِ سالم جسم را سالم و جسمِ سالم روان را سالم نگه می‌دارد و این مهم از همان ابتدای نوزادی روند خود را در انسان طی می‌کند.

در ادامه کارگاه دانش‌افزایی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» مباحثی پیرامون دوران جنینی، تأثیر ژنتیک، ارتباط جنین با مادر، نگاهی بر سه بعد وجود انسانی (روح، روان و جسم)، هشیار و ناهشیار کودکان، ضمیر درونی و بیرونی انسان، هنجارها و ناهنجارهای کودکی و... مباحثی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

برگزاری نشست تخصصی «کودک، زندگی، سلامت و رشد» در کانون خوزستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =