۵۰۰ دانش‌آموز میهمان کانون شدند/ از حضور پرشور دانش‌آموزان تا حضور معاون استاندار و فرماندار در کانون

۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی همزمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک میهمان مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند.

به گزارش‌ اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، با هماهنگی و دعوت اداره‌کل کانون استان تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری ۱۶ مهر و در دومین روز از هفته ملی کودک پذیرای ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در دو سانس از مدارس تهران بود.

۵۰۰ دانش‌آموز مهمان کانون شدند/ از حضور پرشور دانش‌آموزان تا حضور معاون استاندار و فرماندار در کانون

حضور پرشور «باباقدرت»

در بخش نخست این ویژه‌برنامه، دانش‌آموزان پسر مدارس تهران، به تماشای قصه عروسکی نشستند که مریم فهیم‌پور قصه‌گویی آن را برعهده داشت.

 در ادامه دانش‌آموزان به بازی، نقاشی، خوش‌نویسی، ساخت کاردستی و بازی به شکل گروهی پرداختند و در بخش انتهایی برنامه نیز از موزه ملی هنر و ادبیات کودک بازدید کردند.

اما در بخش دوم که دختران میهمان کانون بودند، علاوه بر اجرای قصه عروسکی «کدو قلقله زن» توسط مریم فهیم‌پور، وحید خسروی نیز با عروسک «باباقدرت» لحظات شادی را برای دختران خلق کرد.

۵۰۰ دانش‌آموز مهمان کانون شدند/ از حضور پرشور دانش‌آموزان تا حضور معاون استاندار و فرماندار در کانون

نقش کانون در تربیت نجات‌دهنده است

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران که به همراه حامد شایان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران در کانون حضور داشتند، ضمن همراهی با کودکان، طی سخنانی کوتاه گفت: بسیاری از خلاء‌های آموزشی که ما از آن‌ها در آموزش‌وپرورش صحبت می‌کنیم را کانون پوشش داده و پرکرده است. در واقع کانون جایی است که فضای ذهنی بچه‌ها در اینجا شکوفا شده و خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: من خودم یک معلم هستم و به نظرم اگر می‌خواهیم سیستم تعلیم‌وتربیت اصلاح شود، باید در راستای فعالیت‌هایی که در کانون انجام می‌شود گام برداریم.

معاون استاندار و فرماندار تهران در ادامه اظهار کرد: مرحوم طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  و استاد فلسفه‌ دانشگاه تهران در برنامه «چهارسوق» که در همین مکان تولید می‌شد به نکته‌ای اشاره داشتند که بسیار پراهمیت است. به‌خاطر دارم ایشان در یکی از برنامه‌ها گفتند "تربیت کودک در فضای امروز اگر با یاددادن نمایشنامه‌نویسی، نقش دادن و در ادامه بازی‌کردن کودک همراه شود، نجات‌دهنده کودک خواهد بود. " نکته‌ای که خانم کرمانی مطرح کردند بسیار نکته آموزنده‌ای است.

۵۰۰ دانش‌آموز مهمان کانون شدند/ از حضور پرشور دانش‌آموزان تا حضور معاون استاندار و فرماندار در کانون

قیومی گفت: نقش کانون و تسری آن به باقی حوزه‌های تعلیم‌وتربیت نجات‌دهنده است.

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، حامد شایان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران، ژما جواهری‌پور معاون آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان تهران با همراهی حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، سمیه سادات ابراهیمی مشاور امور بانوان و خانواده کانون نیز در کنار دختران حضور یافتند و از آن‌ها استقبال کردند.

۵۰۰ دانش‌آموز مهمان کانون شدند/ از حضور پرشور دانش‌آموزان تا حضور معاون استاندار و فرماندار در کانون

هر روز، یک شعار

به مناسبت هفته ملی کودک، کانون استان تهران با مشارکت نهادهایی چون شهرداری، حوزه هنری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و فرهنگسراها به‌صورت مشارکتی در ۶۰ مرکز برنامه‌هایی همچون جُنگ شادی، راهپیمایی، مسابقه، اهدای جوایز و کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی برگزار می‌کند.

گفتنی است، در هر روز از هفته ملی کودک، متناسب با شعار آن روز برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های خاص و ویژه‌ای از سوی مراکز کانون در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =