کد خبر: 331270
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
بازدید 110
نقش قصه در دنیای کودکی بررسی شد

نقش قصه در دنیای کودکی و بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی دبیر انجمن قصه‌گویی استان در دانشگاه شهید باهنر کرمان معرفی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با هفته ملی کودک بخش‌ها و محورهای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در نشستی که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک از سوی انجمن علمی علوم تربیتی و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده بود تشریح شد.

بنابر این خبر، زهره ده‌یادگاری دبیر انجمن قصه‌گویی و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این نشست علمی که با حضور اساتید روانشناسی و علوم تربیتی و دانشجویان رشته علوم تربیتی با اجرای یک قصه تعاملی همراه با آموزش اوریگامی(کاغذ و تا)، بحث قصه و قصه‌گویی را آغاز کرد.

سپس ده‌یادگاری درباره تاثیرات قصه‌گویی بیان کرد: نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی، آشنایی با واقعیت‌های زندگی، تقویت مهارت‌های کلامی، شنیداری و تمرکز و همچنین آموزش مهارت‌های اجتماعی و تفکر کودک، تقویت حس کنجکاوی و پرسش‌گری، افزایش عزت نفس و کاهش مشکلات رفتاری از جمله تاثیرات مثبت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به شعار جشنواره بیست و پنجم یعنی «با قصه لبخند بسازیم» تشرح کرد: بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال شامل مدرن و کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، ۹۰ثانیه‌ای و بین‌الملل است و با محورهای قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نامداران و آزاد می‌توان قصه گفت و فیلم قصه‌گویی را در سایت kanoonfest.ir  بارگذاری  و در این رقابت بین‌المللی شرکت کرد.

در این نشست علمی و تخصصی مراد یاری عضو هیات علمی دانشگاه درباره فلسفه روز جهانی کودک و پاسداشت کودکی صحبت کرد و چالش‌های تربیت کودک پست مدرن و راهکارهای برون‌رفت از آن از سوی معصومه رمضانی عضو هیات مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران مطرح و تشریح شد.

همچنین، محدثه برهانی‌نژاد مدرس دانشگاه فرهنگیان درباره حق پرسشگری کودکان و استلزامات آن در خانواده و جامعه صحبت کرد.

نقش قصه در دنیای کودکی بررسی شد

نقش قصه در دنیای کودکی بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =