جایگاه مهم کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/ فومن پایتخت کتاب ایران می‌شود

هم‌زمان با هفته ملی کودک، ویژه‌برنامه «فومن، شهر دوستدار» کتاب به‌میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، «فومن شهر دوستدار کتاب» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که در جهت بسط و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و در تلاش برای معرفی دیار آیت‌الله بهجت فومنی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران صورت‌گرفت.

طی این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با هفته ملی کودک و با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت‌پذیرفت، بیش از ۷۰ کودک علاقه‌مند حضورداشتند.

جایگاه مهم کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/ فومن پایتخت کتاب ایران می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان هم  در این برنامه، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و تبریک هفته‌ملی و روز جهانی کودک به آنان، از پیشینه غنی فرهنگی شهرستان عالم‌پرور فومن برای صحبت‌کرد و این دیار را بستری برای تربیت کودکان و نوجوانان موفق دانست.

سیدجلیل میرعظیمی در این میان، انتخاب فومن به‌عنوان دوستدار یار مهربان را ارزشمند عنوان‌کرد و تلاش برای پایتخت کتاب قرارگرفتن این شهر را نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هم‌گرایی متولیان این حوزه دانست.

وی در همین‌زمینه، به فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری  اشاره و بهره‌گیری از کتاب در تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این مجموعه را زمینه‌ساز معرفی کودکان و نوجوانانی کتاب‌خوان و توان‌مند ارزیابی‌کرد.

ادامه‌بخش برنامه‌های این روز که با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت‌گرفت، ارایه راهکارهای عملی برای معرفی فومن به‌عنوان پایتخت‌کتاب  ایران بود و در این میان حاضران بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکیدکردند.

برپایه این گزارش، اجرای فعالیت‌های نشاط‌بخش و کتاب‌محور، از جمله برنامه‌های «فومن، شهر دوستدارکتاب» بود و  اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان فومن به شاهنامه‌خوانی، معرفی کتاب و قصه‌گویی پرداختند و درپایان، همراه با بتول‌آقاجانی، مربی‌مسئول این مجموعه فرهنگی با لوح سپاس و بسته‌های فرهنگی اهدایی مسئولان تجلیل‌شدند.

جایگاه مهم کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/ فومن پایتخت کتاب ایران می‌شود

جایگاه مهم کانون در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی/ فومن پایتخت کتاب ایران می‌شود

گفتنی‌است این ویژه‌برنامه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ و هم‌زمان با دومین روز از هفته ملی کودک برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =