جلسه هم اندیشی مرحله ی استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان کردستان برگزار شد

جلسه هم اندیشی مرحله ی استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان کردستان با حضور نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، بهزستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، محیط زیست، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، کانون مهدهای کودک ، سازمان های مردم نهاد، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و هفته نامه سوران دیروز دوشنبه 17 مهرماه در سالن جلسات مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این جلسه در سخنانی گفت: با توجه به اهمیت داستان‌ ها و قصه ها در شکل‌ گیری فرهنگ و تربیت کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری برای تربیت بهتر نسل آینده ایران اقدام به برگزاری این جشنواره می ‌کند. با توجه به جذابیت قصه ها برای کودکان، این جشنواره می‌ تواند تاثیر بسزایی در تربیت و شکل گیری چارچوب های ذهنی آن ‌ها داشته باشد. همچنین کودکان و نوجوانانی که علاقه ‌مند به ادبیات هستند نیز می ‌توانند علاقه و استعداد خود را در این جشنواره بهتر نشان دهند. حمیدرضا گوهری افزود: قصه گویی هنری است که نباید به آن کم توجهی کرد، قصه های خوبی از دوران کودکی ما بوده که الان داره فراموش می شود وظیفه ماست با انجام فعالیت قصه گویی مانع از حذف این قصه ها و قصه گویی شویم.

گوهری خاطر نشان ساخت: ریشه تمام هنرها قصه گویی است در نمایش، تئاتر ، نقاشی و مجسمه سازی به داستان هایی که در ادبیات ما وجود دارد همه ریشه در هنر قصه گویی دارد. وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که همه عموم مردم در جشنواره شرکت کنند هدف ما عمومی سازی و مردمی سازی فرهنگ قصه گویی در میان اقشار جامعه است و اینکه قصه گویی را به دل خانواده ها ببریم.

وی همچنین تصریح کرد:سیاست‌های کلی جشنواره‌ی بیست‌وپنجم قصه‌گویی شامل به کارگیری تجربه ربع قرن جشنواره‌ی قصه‌گویی در رخدادهای پیش رو، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی، به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های دولتی خصوصی و نیروهای مردمی در راستای عمومی‌سازی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی، ارتقای جریان قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه، گسترده‌سازی آموزش قصه‌گویی، توجه ویژه به خانواده و نوجوانان در جریان قصه‌گویی و ترویج آن، کاربست حداکثری رسانه در عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی، به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کانون پرورش فکری در خدمت جریان قصه‌گویی است.

مدیر کل کانون استان کردستان عنوان ساخت: چون بچه ای که در ابتدای راه است با قصه مطلب را بهتر و بیشتر درک میکند و بچه ها آمادگی یادگیری را با زبان قصه دارند با ایده های جدید می توانیم موفق عمل کنیم.

حمیدرضاگوهری در ادامه گفت: قصه نامداران و اسطوره‌هایکی دیگر از محورهای قصه گویی می باشد چون نوجوانان ما به معرفی اسطوره‌ها ‌و قهرمانان ملی نیازمند هستند و بسیار مبارک است که از این ظرفیت در عرصه قصه‌گویی استفاده کنیم؛ لذا این موضوع در جشنواره قرار گرفته است. قصه‌گویان می‌توانندبه معرفی اسطوره ها از فردوسی تا شهید سلیمانی و قصه‌گویی درباره نامداران بپردازند.

وی به انیمیشن «بچه‌زرنگ» نیز اشاره کرد خاطر نشان ساخت: کانون پرورش فکری در مهرماه اکران انیمیشن «بچه‌زرنگ» را داشته است که این اولین انیمیشن بلند کانون و ایران می باشد که امیدوارم خانواده‌ها و بچه‌ها از این انیمیشن حمایت کنند.

لازم به ذکر است مرحله ی استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان کردستان 24 و 25 آبان ماه در سنندج برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =