«قرار کودکی» با حضور رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت و فعالان کودک استان البرز

جمعی از فعالان کودک استان البرز با حضور در ویژه برنامه ی «قرار کودکی» مشکلات حوزه‌ی کودک استان را احصا کردند.

توجه به محتوای کودکان در دوران قبل از دبستان به اندازه توجه به تغذیه‌ی آنان مهم است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز مجتبی همتی فر، رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور در این نشست به نقش با اهمیت دوران قبل از دبستان به عنوان حساس‌ترین دوران رشدی کودکان اشاره کرد و گفت همان گونه که والدین به سلامت تغذیه‌ی کودکان اهمیت می‌دهند، باید به سلامت روح و محتوایی هم که به کودکان ارایه می‌شود توجه کرده و اجازه ندهند هر چه آن چه تولید می‌شود در اختیار کودکان قرار گیرد.

این مقام مسؤول ادامه داد در حال حاضر این موضوع دغدغه‌ی اصلی سازمان تعلیم و تربیت است و سعی می‌کنیم محتوای مناسبی در کودکستان‌ها به کودکان ارایه شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور در ادامه با اشاره به این که زندگی تلفیقی از تمام امور است افزود باید آموزش نیز به صورت تلفیقی و با محتوای ارزشمند باشد.

ایشان ادامه داد نگذاریم هیچ محتوایی مانع رشد طبیعی کودکان شود و تعادل آنان را به هم بزند و به کودک مسائل غیر ضرور و بی اهمیت را به عنوان محتوا ارایه ندهیم.

همتی فر در بخش بعدی با اشاره به طرح «یارستان کودکستان» به تجارب موفق دیگر استان‌ها اشاره کرده و افزود امیدواریم نشست قرار کودکی مقدمه‌ای باشد برای پیشرفت سریع امورمربوط به حل مسائل آموزشی کودکان در استان البرز.

فعال شدن مادران و گروه‌های مردمی

این مقام مسوول در پایان از اهمیت نقش خانواده به ویژه مادران سخن گفت و افزود ما باید با حمایت و هدایت مادران یاری گر زیست بوم استان باشیم چرا که مادران نقش بسیار  مهمی دارند و فعال شدن مردم و گروه‌های مردمی از باورهای مهم نظام است .

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور،   با بیان اهمیت تربیت کودک از منظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و لزوم پایبندی به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد که کانون بتواند با بهره گیری از ظرفیت استان و تنوع قومی کرج که  سبب شده این شهر ایران کوچک نام نهاده شود  و نزدیکی به پایتخت هر چه زودتر در حوزه کودکان به نتایج قابل قبولی برسد.

«قرار کودکی» با حضور رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت و فعالان کودک استان البرز

گفتنی است قبل از سخنان رییس سازمان تعلیم و تربیت کشور، زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سخنانی در ابتدای این نشست که صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با ششمین روز هفته‌ی ملی کودک در سالن مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج برگزار شده بود،  ضمن خیر مقدم به تمامی فعالان کودک به ویژه رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کشور گفت امیدوارم برگزاری این گونه نشست ها به حل مسائل حوزه‌ی کودک کمک کند .

این مقام مسوول از لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی کودک مانند آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، علوم پزشکی و غیره تاکید کرد.

عاشری همچنین به ضرورت جدی گرفتن خانواده مخصوصا مادر،  تشکل های مردمی و نقش فعال این عزیزان اشاره کرد و افزود ما سعی کردیم از تمام این حوزه ها فعالان را شناسایی کرده و برای جلسه‌ی نخست دعوت کنیم و امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بتوانیم در خدمت دیگر فعالان کودک کشور نیز باشیم.

مدیر کل کانون البرز با اشاره به نقش سرنوشت ساز دوران اول کودکی درآینده‌ی کودکان گفت تمرکز نشست امروز برای برنامه ریزی و حل مسائل کودکان قبل از دبستان خواهد بود .

در بخش بعدی این نشست فعالان حوزه‌ی کودک از نهادهای مختلف استان خودشان را معرفی کرده و در مورد کودکی از منظر خودشان صحبت کردند.

پخش  کلیپ  سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، خطاب به مسؤولان در خصوص اهمیت دوران کودکی  از  دیگر بخش های این نشست بود.

در پایان  نیز بوم مسائل حوزه کودک استان با حضور متخصصان تکمیل و مشلات و مسائل توسط این تیم احصا شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =