والدین و اعضای نوجوان مراکز کانون اردبیل در کارگاه آسیب‌های اجتماعی گردهم آمدند

کارگاه پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و روان‌شناختی روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه سال ۱۴۰۲ با سخنرانی مهدی بابایی، دبیر کمیته‌ی فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مرکز الگوی تربیتی و فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون پرورش فکری اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این کارگاه تخصصی که با حضور ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل استان، داریوش علومی، معاون فرهنگی و جمعی از مربیان، والدین و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری اردبیل به اجرا درآمد، آسیب‌های اجتماعی نسل نوجوان امروز، معرفی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خط ملی نماد یا خط اورژانس دانش‌آموزی ۱۵۷۰(خط نماد) معرفی شد.

مهدی بابایی سخنران این کارگاه تخصصی ضمن تعریف و تبیین مفهوم آسیب اجتماعی، گفت: آسیب‌های اجتماعی و روان‌شناختی یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه امروز بالأخص در حیطه‌ی نوجوانان است و گسترش روزافزون این آسیب‌های و تأثیر مستقیمی که در عملکرد فرد، خانواده و جامعه می‌گذارد همواره یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت است.

والدین و اعضای نوجوان مراکز کانون اردبیل در کارگاه آسیب‌های اجتماعی گردهم آمدند

دبیر کمیته‌ی فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزاری نشست‌های تخصصی «کودکان آگاهی‌بخش» را یکی از اقدامات مثبت و موفق در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: انجام کار علمی و کارشناسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع آن در بین کودکان و نوجوانان نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی در ادامه سخنان خود به تغییر سبک زندگی در عصر حاضر اشاره و آموختن مهارت‌های زندگی را زمینه‌ساز رفتار مثبت و مسئولیت‌پذیری و همچنین رشد عزت و اعتمادبه‌نفس و سایر شاخص‌های بهداشت روان عنوان کرد و به سؤالات شرکت‌کنندگان در این خصوص پاسخ گفت.

والدین و اعضای نوجوان مراکز کانون اردبیل در کارگاه آسیب‌های اجتماعی گردهم آمدند

لازم به توضیح است که برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی به صورت گروهی و چهره به چهره در قالب برنامه‌های مشارکتی، بحث و گفتگو، تبادل خاطرات، فعالیت‌های نوشتاری، داستان‌نویسی و ... از سوی واحد آموزش و پژوهش کانون استان اردبیل برای کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها پیش‌بینی‌شده تا ضمن پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی، دانش و توانایی‌های لازم در حوزه‌های مختلف مهارت‌های فردی، اجتماعی و سلامت روان برای زندگی بهتر را کسب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =